Pogledi

Beovizija 2018 | „Biber” i DJ Niko Bravo iz mog ugla

Na ovogodišnjoj Beoviziji grupa „Biber” i DJ Niko Bravo predstavljaju se u intrigantnoj etno – dip-haus muzičkoj fuziji s numerom Svatovi.

Jedan od domaćih muzičkih sastava koji na vrhunski način kreira i izvodi muziku koja je vešt spoj popularnih i tradicionalnih žanrova svakako je „Biber”. Zaštitni znak ovog čak sedmočlanog benda bio je i ostao njihov prvi singl Gde si bio jare moje, nastao u saradnji s Jelenom Tomašević.

Cilj rubrike je da se „opipa puls” javnosti, te proceni koja bi od ponuđenih pesama trebalo da predstavlja Srbiju u Lisabonu. Dakle, u poređenju sa standardnom evrovizijskom rubrikom „Iz mog ugla”, u ovoj ne tražimo favorita sajta i ESC Serbia zajednice.

Prvi album grupe „Biber” proglašen je najboljim etno-izdanjem 2004. godine, a numere sa ovog više nego uspešnog izdanja našle su se i na prestižnim svetskim muzičkim kompilacijama „Buda bar 8” i „Balkan bits 2”.

Sastav „Biber” čine: Rastko Aksentijević (kompozitor, tambure, šargija, saz, gitare, klavijature, programing), Milorad Kocić (klavijature, programing, miks), Kalina Panić (vokal), Nebojša Brdarić (frule, kaval, duduk), Vuk Bursać (električna gitara, programing, miks), Damjan Aksentijević (vokal, tambure) i Goran Šimpraga (miks).

„Biber” je nastupao i na Beoviziji 2006. godine, kada je s pesmom Kapija zauzeo 6. mesto.

Bend „Biber” kontinuirano sarađuje s brojnim kolegama-muzičarima, a poslednja u nizu jeste s Nikolom Burovcem, nekada pevačem a sada domaćim di-džejem koji nastupa pod imenom DJ Niko Bravo. Kao interpretator i autor imao je uspešne nastupe na muzičkim festivalima u zemlji i regionu. Producent je trubačkog orkestra „Balkubano” koji izvodi muziku koja spaja latino-kubano ritmove s domaćim melosom. Pored toga, DJ Niko Bravo sarađivao je i s poznatim svetskim di-džejem Sebastijanom na hit numeri Switch.

Grupa „Biber” i DJ Niko Bravo | Jutros (Svatovi)
muzika: Rastko Aksentijević
tekst: Nikola Burovac
aražman: Boris Krstajić

Iz mog ugla

Četvoro članova naše redakcije analizira svaku od 17 takmičarskih pesama, uzimajući u obzir sledeće kriterijume: originalnost melodije i aranžmana, tekst pesme, vokalno izvođenje, mogućnosti scenske prezentacije i performansa i sveukupni evrovizijski potencijal.

Svaki kriterijum ocenjuje se po modifikovanom evrovizijskom modelu: dodelom ocena/bodova 2-4-6-8-10. Tako jedna pesma može da dobije maksimalno 50 bodova od jednog člana redakcije, tj. ukupno 200.

Milica Stanisavljević

Za razliku od „Balkanike”, ovde kroz celu pesmu kapiram temu – dakle, ne manjka smisla i povezanosti teksta, pri čemu vokalni vrlo lepo „leže” na instrumentalni deo. Mislim da to i jeste ono što me je kupilo – nema isforsiranih prelaza, ni napornih nadmetanja muzike i vokala, pesma teče glatko i sama kombinacija modernog i etno-elementa (iako već milion puta viđena) mnogo mi više prija ovde nego u pesmi Nova deca.

Sve to meni zvuči vrlo pristojno, prijatno i sa stilom. Ne kažem da je pesma savršena – fali mi tu dinamike, varnica i „zapleta” da bih rekla da me je zaista dotakla i osvojila, ali je u ovakvoj konkurenciji, što se mene tiče, prva koja kvalitetom zaslužuje kartu za Lisabon.

Strahinja Malić Katanić

I za kraj još jedna etno-pop kompozicija. Za razliku od „Balkanike”, etno-elementi u pevanju i aranžmanu ovde dominiraju u prvom planu kroz celu kompoziciju, dok su moderni elektronski elementi sakriveni u pozadini, tek da kompletiraju celu zvučnu prezentaciju. Tekst je vrlo sinergičan sa muzikom, a konverzija različitih muzičkih elemenata vrlo dobra i suptilna. Ako nastup bude bilo šta osim statičnog izvođenja u narodnoj nošnji, biće to dobar potencijal. Ovo je nadasve jedan ozbiljan takmičar.

Svetlana Jukić

Hajde da kažem da mi je ovo kao favorit. S obzirim na prognoze, od pesama ovde ponuđenih, ovo mi je i najprihvatljivije. Nije remek-delo, ali ipak je koliko-toliko skladno upakovano i moglo bi kako-tako da se provuče i na Evroviziji. Nedostaje tu mnogo čega, ali kao što rekoh, bar ima nekakvog smisla. Mada, ako mene pitate, ja bih najradije prespavala ovu Beoviziju.

Marko Vujinović

Beoviziju će imati čast da zatvori još jedan od mojih favorita za pobedu. Čuje se da je pesma Svatovi namenski rađena za Evroviziju i fantastično je uklopljen disko segment sa onim lepšim, folk segmentom.

Sviđa mi se taj neočekivani refren, emotivan i dirljiv, a opet „začinjen” starom srpskom poezijom. Taj srednjovekovni srpski motiv daje ovoj numeri čar. Čak je dodat i turcizam „džanum” za obraćanje njenom dragom, što je još jedan plus. Uz to, mislim da ovo može da napravi spektakl na sceni kakav se davno nije video od Srbije.

Kalina ima anđeoski glas i nije bez razloga zaštitni znak „Bibera” već godinama. Međutim, di-džejev deo je pomalo diskutabilan – to je instrumental. Ovaj „diskać” instrumental u pozadini zvuči malo zastarelo i jeftino, neću da lažem, ali opet – krajnji produkt je odličan i to je nadomešćeno odličnim izvođenjem i umetničkom težinom koju ova pesma poseduje.

Žiri i kriterijumi Milica Stanisavljević Strahinja Malić Katanić Svetlana Jukić Marko Vujinović Ukupno
Originalnost melodije 10 8 8 8
Tekst kompozicije 8 10 6 8
Vokalno izvođenje 10 10 10 10
Mogućnost performansa 10 8 8 10
Evrovizijski potencijal 8 8 8 10
Zbir poena 46/50 44/50 40/50 46/50 176/200
OCENITE PESMU
  • Loše
  • Neupečatljivo
  • Solidno, ali ne za Evroviziju
  • Vrlo dobro
  • Originalno
4.4

Zaključak

Pesma Svatovi prikupila je od redakcije 176 od ukupno 200 poena, odnosno 88% bodova.
Pretvoreno proporcionalnim sistemom u ocene od 1 do 5, prosečna ocena ove kompozicije je 4,40.
A sada vi – recite nam šta mislite o pesmi i označite je zvezdicama shodno naznačenim opisnim ocenama ↓↓↓

Sending
User Review
4.48 (122 votes)
Oznake

42 komentara

Ovde napišite svoj komentar
  • Bravo Rastko! Bravo Kalina! Čestitke svima. Aranžman je mogao biti malo bolji, ali da je ova pesma pobedila siguran sam da bi to bilo sređeno do maja i da bismo bili dostojan takmac u Lisabonu. Nažalost, nećemo. Još jednom, čestitke svima koji su radili na ovoj numeri. Bez obzira što ne odlazite na Evroviziju, voleo bih da čujem ovu pesmu u malo drugačijem aranžmanu, jer se stiče utisak da je nedovršena – možda nedostaje efektnija završnica. Eto, to bi bila jedina kritika. U svakom slučaju, numera je verovatno jedna od najboljih u ovom “fazonu”, da ne kažem žanru, ili obratno.

  • @evropljanin thx bro, čitam ja stalno al njemačku literaturu inaće Faust mi je jedna od omiljenih knjiga !

  • @Evropljanin
    Poslušaj akustičnu verziju pesme svatovi ako nisi do sada to obavezno moraš čuti,sigurno će ti se dopasti,bolje od originala.

  • @Alek

    I tu bih se složio. Željka, kao osobu, organski ne podnosim, jer je arogantna, nedostupna, samozaljubljena baba. No, ukoliko o njegovim evrovizijskim pesmama govorimo, moramo priznati, da je napisao genijalne numere, koje će ostati, za sva vremena … iako nijedna nije odnela pobedu.

    Sanja Vučić je takođe bila super. Mada je meni nastup, sa prezentacije (na RTSu), kada je bila u nekoj gala varijanti, bio mnogo prikladniji i efektniji, od nastupa na ESCu, u onim bezveznim kostimima. Mogla je opet Sanja, sa “Šuška se šuška” ;).

    1. Biber, 2. Saška 3. Balkanika. Svi ostali nemaju šanse na ESCu. Po meni pesma Balkanike zvuči hladno … imala je Balkanika nekoliko dobrih pesama, tokom kerijere. Ova im definitivno nije najbolja. Saška ima iskustva na ESCu i ne bi nas obrukala ovom pesmom, definitivno. Biber je sigurno najbolja opcija, jer pesma ima dobre i neočekivane promene ritma … ukoliko pobede bi bilo zaista dobro, da je još dorade i produže. 2:40 je malo kratno.

    No … nama srbima nije verovati … možda neki likovi sutra glasaju za onog tipa, iz Pinkovih Zvezda ili Maju … ili, ne daj Bože, za Ramba … ili … joooj, ne smem ni da pomislim, šta sve može da se desi ;).

  • Meni su pesme od Željka iz 2012. i Sanje iz 2016. dve po kvalitetu daleko najbolje kompozicije ali zaista su remek dela za ovo takmičenje ako pogledaš kakve su se pesme ranijih godina pojavljivale.
    I dan danas ne razumem kako Sanja nije daleko bolje prošla ono je za mene bilo kriminalno šta su joj uradili, mogla je da peva i na kineskom nebitan je jezik ali pesma i melodija je stvarno bila u poređenju sa drugim pesmama remek-delo ,treća pesma naša koja bi se dopada je “Jutros” od Bibera iako još nije izabrana ali nešto najbolje što se pojavilo od Srbije u poslednjih 8 godina.
    To je to od kvaliteta makar kakvog takvog za ovu deceniju od Srbije na evrovziji.

  • @Evropljanin
    Neverovatno i meni su ista tri favorita mada meni je čak Saška ispred Balkanike,iskreno i ne bih voleo Balkanika da pobedi,neka pobedi recimo naredne godine ali sa mnogo boljom pesmom.
    Ova godina je godina Bibera definitivno,čak i glas mi se dopada Kalinin ,ne falšira uživo i jako prijatnu boju ima,ne znam da li si čuo ,ako nisi obavezno poslušaj akustičnu verziju ove pesme, mnogo bolja verzija od originalne zaista deluje mi taj haus deo u nekim delovima pesme skroz suvišan čak i u onom delu sa frulom je taj deo nebitan ,samo bih na početku možda stavio haus deo taj početak je lep a posle bih pustio Kalinu da peva.
    Zašto misliš da je namešteno ne razumem?
    Ako publika da 12 poena Biberu oni će pobediti zato što ja mislim da ako dve pesme imaju recimo isti broj poena da pobedu odnosi ona koja je dobila više bodova od publike ili grešim?

  • @Alek

    Iz tvojih usta u Oljine uši ;). Ali ja sam ubeđen da je unapred dogovorena podeda Balkanike. Balkanika uživa ogroman renome i ne verujem, da bi se prijavili, da im pobeda nije zagarantovana. Njihova pesma je, u moru osrednjeg bofla, okej.

    No, meni je “Jutros (Svatovi)” mnogo bolja pesma … iako bi, uz male dorade na aranžmanu, mogla zvučati još daleko bolje. Ja volim kada ide “Džanum neka frula svira/ Džanum nek ti srce dira/ Džanum ….”, hehe ;))).

    Kao treća opcija, koja bi za mene bila prihvatljiva, može i Saška. Sve ostalo ni slučajno.

    @Hari

    Bez brige … naučićeš. Što više čitaš, što lakše češ zapamtiti i počećeš i bolje da se izražavaš. Jezik se mora vežbati.

  • Mislim da imamo pobednika to je sigurno,ubedljivo najviše komentara ima ovde,tako da to je to….

  • @Evropljanin
    Slažem se u potpunosti sa svim što si rekao a meni se dešavaju ove simpatićne greškice radi moje brzopletosti što se da primjetiti al ipak jako mi je drago što to gledaš kao nešto što je simpatićno uz to imam 24 godine i ako sam Babyface ala Paulo Dybala i Alekseev !

  • @Hari

    Ti ne “pričaš” bosanski, već “govoriš” bosanski ;). Pričati – erzählen, govoriti – sprechen. By the way … “Schnee von gestern – lanjski sneg” … ne, “sneg od juče” ;). Naravno, da je najbitinije da se razumemo, ali je simpatično, kada praviš one tipične greške ;). Omakne se i meni ponekad.

    Maja, nema pameti. Neka se amlo pozabavi istorijom srba i jevreja … možda će promeniti mišljenje.

    Da. Ja tako mislim. Svako iole normalan ne bi trebao podržavati Arkanovu udovicu ili osobe, kao Maju Nikolić. Fora, “Ja samo pevam” je odavno prevaziđena. Ljudi moraju biti svesni koga podržavaju. Kao što ne kupujem kozmetiku, koja je testirana na životinjama, tako ne slušam muziku kriminalaca.

    Mi snosimo odgovornost za naše postupke. Zato moramo voditi računa, kome dajemo vetar u leđa … kriminalcima i ludacima ili ipak časnim, poštenim ljudima.

  • @Evropljanin
    Prvo da se nadovežem na svoj njemački i srpskohrvatski odnosno bosanski jer ja dolazim iz Bosne i Hercegovine i prićam bosanski a rođen sam u Austriji i kod mene nekad dođe do codeswiching-a ako znate šta je to, jer sam polovinu svig djetinstva proveo u Austriji, također je pored gramatičke korektnosti bitnije da se ljudi razumiju i da se shvati sadržaj koji sam želio prenjeti jer ovo nije ni škola ni fakultet da se gleda gramatička i jezička korektnost. Slažem se da je Maja imala nacionalistićkih ispada odnosno provala al ipak je ljudski nekome oprostiti. Ti što je za Jevreje govorilo tu je bila njena brzopletost kriva jer su oni navodno po Maji bombardovali Srbiju 1999te a svi znamo da je Maja bila jedan od rijetkih pjevaća koji je za vrijeme bombardovanja bio uz svoj narod. Čak sam upoznat sa činjenicom da Maja podržava i Vojislava Šešelja koji je kod nas u Bosni okarakterisan kao ratni zločinac, al sve u svemu ja ću i dalje podržavati Maju naravno pored Bibera i Balkanike zato što mi se dopada kao pjevać i što se tiće muzike trebamo se više fokusirat na to šta se dešava na sceni a ne iza scene evo ja naprimjer volim Cecine pjesme i Cecu kao pjevaćicu i ako je Arkanova udovica i sad po vašem mišljenju ja ne bi trebao slušati Cecu niti podržavati Maji Nikolić jer je jedna udovica ratnog zločinca druga fašista ko što vi velite po meni pjevać može biti najveći nacionalista al što se tiće muzike u prvom planu stavljam PJESMU prijev svega !

  • @Hari

    Niko, ama baš niko, na svetu nema pravo da podržava ženu, koja je osuđivana fašistkinja. Treba svakoga biti sram, ko to uprkos svim činjenicama praktikuje. Ne znam koliko godina imaš i da li si uopšte svestan o čemu govorimo. Znaš li šta je fašizam (Faschismus)? Znaš li šta to znači, kada majka dvoje dece, javno, na televiziji drži govor mržnje? Ko zna kako je vaspitala svoju decu, šta ih je učila. Očigledno ne.

    Uz to ide, da je Maja impulsivna, brzopleta i neobrazovana. Ko zna šta bi tamo u Lisabonu sve nalupetala po konferencijama za štampu. Kao šlag na torti se još i ugojila, tako da struka faktički više i nema. Mogu već živo da je zamislim, kako će se sutra, u nekom ludom kostimu bečiti po sceni. Maja je poznata po bečenju. Ni Sanja Vučić ne zna da se izbeči, kao Maja Nikolić.

    Sramno je, što je RTS prihvatio osobu, koja je u više navrata vređala raznorazne nacije, vere …, kao izvođača na Beoviziji. Trebala je dobiti doživotno isključenje sa svih festivala u Srbiji. RTS je javni servis i nije sebi trebao napraviti ovakav propust.

    Maja jeste dobra interpretatorka sa nadprosećnim glasovnim mogućnostima, ali svako mora da zna šta može i šta ne može.

    Šta se tiče anonimnih pevača … donekle si u pravu (što mi persiraš od jednom???). I ja podržavam, da neko, od poznatih pevača treba da predstavlja Srbiju i ostale ex YU države. Svako voli takmičenje, nadmetanje i efekat bi bio mnogo jači, kada se takmiče afirmisane zvezde. Bilo bi dobro za ESC, na našim prostorima. Ali poznat po dobrim pesmama, dobrim delima, poznat po visokom obrazovanju, poznat po dobrom humoru … ne poznat po fašističkim stavovima, poznat kao konfliktna osoba, poznat po nepismenosti … koliko puta je Maja javno izgovorila gluposti, tipa “izvinula sam se”, umesto “izvinila sam se”?

    Gledanost je bila mala, jer odavno više nije bilo Beovizje. Samim ti je veliki deo predevrovizijske promocije i euforije nestao. To nije imalo nikakve veze sa Tijanom Bogićević. Tijanina pesma je, naspram ovih … boli me duša, dok kucam reč … “pesama”, remek delo. Nijedna od ponuđenih joj produkcijski nije dorasla. Sada tek vidim, koliko smo bili nezahvalni, dok smo prošle godine kritikovali “Into the deep”. Još ćemo mi sanjati “Into the deep”.

    Konkurencija u našem polufinalu je bila izuzetno jaka. Spoj raznoraznih faktora je doveo do Tijanine eliminacije. Ona lično, je najmanje kriva za to.

  • Tijana Bogićević nije anonimus, ja sam za nju čuo recimo 2009. godine prvi put možda i ranije i znao sam pre 10 godina nekoliko njenih pesama.
    Anonimus je za osobe kojima je na primer muzički uzor neka starleta koja “peva” i snima spotove.

  • Bolje je da nas predstavlja “smor” njena pesma,nego Majina totalno neukusna pesma,bolje mi je čak nikada više da tolike pare ne bacamo na eurosong nikadaa,nego da bilo gde nas Maja predstavi na bilo kom cak i lokalnom festivalu i da je deklarišu kao nekoga ko je predstavnik zemlje Srbije,mada ko nas sve negde predstavlja dobro je da još postojimo kao narod da nismo izumrli,toliko.

  • @Evropljanin
    Svako ima pravo na svoje mišljenje i ja poštujem vaše mišljenje al vratite se godinu u nazad i sjetite se šta je bilo kad ste poslali anonimousa doživjeli ste flop u polufinalu i pala vam je gledanost eurosonga kad bi Saška otišla na eurosong pola ljudi bi se smorilo jeste da je Saška vrhunski vokal al brate njena pjesma mi je trenutno na 5.mjestu uz to Saška je čak i osjetila ćari evrovizijske scene čak msm 3 puta i red je da neko ode ko još nije bio na eurosongu uz to Maja je jedina pored Danijela koja baš promoviše svoju pjesmu !

  • @Hari

    Joj Hari, ala ti lupiš, i ostaneš. Da se meni Majina pesma više dopada od Saškine, ja bih momentalno uzeo konopac i obesio se o garnišlu.

    Saškina pesma nije amerikanizovana, već obična pop pesma. A i da jeste amerikanizovana, boli me uvo. Važno je, da je pesma dobra.

    Maja, kao deklarisana fašistkinja, i smeće, od čoveka, nema prava da spomene Srbiju, a kamo li da je negde predstavlja. Da je sretnem na ulici, pljuno bih je u oči.

    Gde inače živiš, pošto ni nemački, ni srpskohrvatski ne znaš kako treba?

  • Evo wiwi tetkicama favorit Saska samo zato sto joj je pjesma shancy fancy americanized has nothing to do with serbia balad !

  • @Veteran
    Glasanje isključivo putem sms poruka i glasati mogu samo oni koji su u Srbiji trenutno ,dakle dijaspora nema pravo glasanja.
    Što se tiče prenosa prenos je na RTS1 i verovatno RTSHD,satelit itd
    Možda bude i strim na sajtu rts-a uživo…

  • Usput, trenutno sam daleko od Srbije i RTSa, zna li neko da li će biti neki online prenos, možda će eurovision.tv prenositi Beoviziju na svom YT kanalu? I da li se može glasati iz dijaspore? (verovatno nismo toliko napredovali ali opet da proverim).

  • Mnogo dobra pesma. Štaviše, meni najbolja od ponuđenih. Sličan fazon kao i Balkanika ali mi se ova verzija etno-dance više sviđa, pogotovo u refrenu. Tekst je bolji od “sve je jasnije, sunce sija drugačije..” a devojka ima jak glas. Kad kaže ono “lelee” baš se oseti duh Srbije a onda u refren onaj svetski beat, u koji su opet ubačeni trileri srpske izvorne narodne muzike i instrumenti. Od ponuđenih pesama sutra glasam za ovu, definitivno.

  • I da bas me interesuje kako će ova pesma zvučati uživo bez pratećih Jelene Tomašević ili će ona pevati prateće i na Beoviziji?

  • Mene su iskreno razočarali sa kupovinom pregleda n YT.
    Pesma je predivna stvarno, ali cemu kupovina? Secam se kad su ušli u trending i imali preko 100k pre Balkanika i Saške koji sada briljiraju.
    I onda odjednom Su se vratili na 80k pregleda i ispali iz trendinga. To vam nije trebalo… :/ malo me to razocaralo iskreno. Super vam je pesma.
    Tako da od tada Saška i Balkanika. Mada više Saška jer što je više slušam postaje mi zanimljiva a ne dosadna .
    Biber zelim vam mnogo sreće i igrajte pošteno.

  • Kao sto ste rekli, slicna ideja kao Balkanika, samo bolja realizacija.
    Etno-hause spoj zvuci manje isforsirano.
    U pesmo Nova deca intro koji peva Danica nije nesto sto moze da prodje kod evrovizijske publike.
    Pesma mozda nije dovoljno ubedljiva, ali mislim da je najbolja u ponudi.

  • @Hari eurovision

    Ich hoffe, dass am kommenden Dienstag ein guter Song gewinnt. Aber bei uns Serben weiß man nie ;). Es wäre nicht das erste Mal, dass eine böse Überraschung auf uns wartet. Abwarten und Daumen drücken!

  • Neben Maja sind Balkanika und Bieber meine Favoriten weil nur ihre Lieder etwas am Esc machen können ! bei Balkanika bekam ich am Anfang Gänsehaut wenn Danica singt aber wenn dieser andere Interpret sing gehr alles den Bach runter, Bibers Lied sit super aber es soll neu arangiert sein, mich würde sehr freuen wenn Serbien diese mal nicht vermaselt und eins von diesen drei Liedern auswählt obwohl mein favorut nr.1 Maja Nikolic ist. 🙂

  • @Hari eurovision

    Niemand bestreitet Majas Qualitäten, als Interpretin. Ihr Stimmumfang ist herausragend.

    Ende der Neunziger, bzw., Anfang der Zweitausender habe ich Maja geliebt. Während Ihrer Auftritte habe ich es sogar vermieden zu blinzeln, damit mir kein Detail entgeht. All dies ist heute Vergangenheit. Nachdem sie sich in diversen Realily Formaten die Blöße gegeben hatte und eine sehr hässliche Seite ihres Wesens offenbarte, kann und will ich diese Person einfach nicht mehr wahrnehmen, wie einst. Sie wurde rechtskräftig wegen öffentlicher antisemitischer Hassrede verurteilt.

    Denkst Du ernsthaft, die internationale Presse würde sich nicht gierig auf diese Geschichten stürtzen? Es gibt Menschen, die ihre Chancen selbst vertan haben. Dazu gehört auch sie. Maja Nikolić, Madame Piano, Svetlana Slavković, Lidija Palurović … das war mal eine tolle Generation an neuen Interpreten.

    Auch ich denke, es wäre schön und sinnvoll, wenn ein bekannter und populärer Interpret für Serbien, oder natürlich auch die anderen ex-jugoslawischen Staaten, an den Start geht … aber bitte nicht auf diese Art und Weise. Es gibt genug begabte, sympathische und ehrenwerte Künstler, die dies tun könnten. Eine tickende Zeitbombe, wie Maja, ist sicher keine gute Option.

    Abgesehen davon, klingt der Track billig. Er müsste unbedingt neu arrangiert werden. Der aktuelle Remix klingt, als sei er auf Plastikgeschirr aufgenommen. Gut, dies ließe sich regeln. Dennoch bin ich der festen Überzeugung, dass Biber, oder Balkanika die bessere Wahl wären … wobei ich grundsätzlich sagen muss, dass die diesjährige Auswahl gelinde gesagt katastrophal und unterirdisch ist. Ich war entsetzt, als ich die Titel angehört habe. Habe mir wesentlich mehr erhofft.

  • @Evropljanin
    wieso sollt ich mich schämen Maja Nikolic kannte ich schon vor diesen reality Schwachsin und für mich hat sie echt ne perfekt starke stimme und nach allen diesen gewonnen Preisen hat sie es verdient Serbien am Eurovision song contest zu vertreten, damit sie endlich diesen Höhepunkt in ihrer langen Kariere erreicht und übrigens ist ihr Lied das einzige das einen Ohrwurm efekt hat der dir leicht in die Ohren geht, obwohl der Text auch einbischen kindisch ist, aber all in allem ist Das der Grund beim Esc, du solltest dir die Lieder leichter merken damit sie dir leicht ins Ohr gehen und übrigens ist für Serbien auch besser das euch jemand denn die Masse das Volk wie Maja Nikolic kennt vertretet als jemand über den sonst jemand weder in Serbien noch in anderen ehemaligen jugoslawischen Staaten gegört hat.

  • @Hari

    Gott bewahre, dass diese gestörte, asoziale, charakterlose, primitive, ordinäre, vulgäre Frau gewinnt und Serbien auf internationaler Ebene blamiert und demütigt. Du solltest Dich schämen, dass Du solch eine Person unterstützt.

  • Lepa pesma, emotivna interpretacija, fino uklopljeni etno elementi sa modernim ritmom u pozadini. Nedostaje joj nešto da bi bila baš wow, ali u ovogodišnjoj konkurenciji na Beoviziji je među najboljima.
    Ipak mislim da “Nova deca” ima veći evrovizijski potencijal od Svatova.

  • Bice borba nevidjena oko toga ko ima jaci uticaj Zeljko ili Dragan … ko zna zna, ko ne zna … bas me briga.
    Pesma nista bolja i nista gora od Balkanike … isti kalup, isto pakovanje … u Lisabonu … 10000000000000% prolaze kao nebitni faktori.
    Videcemo u utorak.
    Licno radije bih poslala Maju Nikolic, da se barem slatko ismejemo.

    Moji favoriti su Lord i Kurtic!

  • Biber svakako nije nepoznanica (već su učestvovali na Beoviziji), a sada je ovoj kompoziciji doneo nešto novo DJ. Biće mrtva trka između ove pesme i “Nova deca”. Naš narod sigurno više ceni nenametljivost i skromnost i vrlo lako prepozna kada je nešto isforsirano. Sa famoznim žirijem ne znamo šta da očekujemo… Neko je pomenuo da vokal zvuči kao Jelena Tomašević, a ona zapravo i peva neke segmente pesme “Svatovi” kao prateći vokal.

  • Sigurno dobar plasman u Lisabonu sa ovom pesmom. Fina,pitka muzika ,tekst sasvim uskladjen i lepo upakovan. Ocena 5

  • Moje mišljenje je da samo sa ovom pesmom i pesmom “Zato”imamo šanse za finale. Takođe, mislim da je već određeno da će neko drugi pobediti na Beoviziji.

  • Mislim da je ovo prava pesma da zatvori takmičenje ,najbolje za kraj definitivno.
    Ova pesma je moj favorit za pobedu i nadam se da ćemo ovu grupu slušati u Lisabonu.
    Fali joj nešto to je činjenica,pre svega pesma bi mogla biti dosta tuža mogla bi se i malo doraditi ako pobedi na beovziji,ali ja ovde zaista vidim potencijal da uz neke korekcije uz još tih 20 makar sekundi dodatnih ova pesma dobije malo više na dramatici i dobije taj neki rasplet koji bi i osobu koja prvi put čuje našu pesmu 10. maja(na moj rođendan) ako želi za nekoga da glasa navela da pošalje svoj glas za pesmu “Svatovi”.
    Moje neko predviđanje je da su nam u poredđenju sa ostalih 16 kompozicija šanse najveće upravo sa grupom Biber.
    Da li je to dovoljno za 15. ili recimo 10. mesto u finalu ne znam zaista,ali mi od ovoga bolje nemamo.

  • I meni se ova pesma više dopada, nego “Nova deca”. Međutim, svima je jasno ko’ dan, da Biber neće pobediti, jer su Olja i Anja pobedu obećali Sanji Iliću, te grupi Balkanika, koji će sa pristojnom žalopojkom otputovati u Lisabon, da bi nakon polufinala seli u Avion Er Serbija.

    Istina, aranžman bi mogao biti malo dinamičniji, agresivniji, ali … “U zemlji slepih jednooki je kralj” ;).

  • Jedana od retkih pesama na Beoviziji koju nisam zaboravio posle prvog slusanja.

  • Sve sto od Srbije trazim u utorak je da ovo pobijedi, zar je to previse? 😀

  • Pre Beovizije nisam cuo za ovu grupu da budem iskren, kad je izasao spisak takmicara nisam mario za njih dok nije izasla pesma…. Ova pesma mi je postala favorit uz Novu decu. Moderan zvuk i etno su se savrseno sklopili, vokal je prelep i da slazem se da podseca na Jelenu Tomasevic, sve u svemu odlicna pesma tako da se nadam da ce otici u Lisabon.

  • Molim zlatnu ribicu da uradi sve što je u njenoj moći da Srbija ovo pošalje u Lisabon.
    U usporedbi s “Novom decom”, ovdje mi je taj spoj tradicionalnog i modernog nekako prirodniji, pitkiji, manje nametljiv.

  • Biber ima ono što se traži na Evroviziji, a to je orginalnost i inovativnost. Ono što fali pesmi je ubojiti završetak. Ukoliko budi izbrana, bila bi dostojan predstavnik Srbije. Možda ne bi pobedila, ali bi ostavila odličan utisak.

  • Tropical house zvuk, koji nas uvodi u pesmu i koji je stalno prisutan, veoma se lepo spojio sa strofama ( koje su tekstualno nekoliko kopalja iznad bledog refrena ) i sa instrumentalnom pratnjom između njih. Vokal je isto tako prijatana ( kao da slušam Jelenu Tomašević ). Sve u svemu, dobra celina, međutim cela 3 minuta bi je možda učinila grandioznijom, jer se ipak ne oseća poptuno rasplamsano.