Pogledi

Beovizija 2018 | Dušan Svilar iz mog ugla

Dušan Svilar će se ove godine drugi put takmičiti na izboru za srpskog evrovizijskog predstavnika. Nakon 2013. godine i 2. mesta na Beosongu, sada se predstavlja s numerom Pod krošnjom bagrema.

Cilj rubrike je da se „opipa puls” javnosti, te proceni koja bi od ponuđenih pesama trebalo da predstavlja Srbiju u Lisabonu. Dakle, u poređenju sa standardnom evrovizijskom rubrikom „Iz mog ugla”, u ovoj ne tražimo favorita sajta i ESC Serbia zajednice.

Dušan je rođen u Subotici, gde ga vezuju rano detinjstvo i srednje obrazovanje u Gimnaziji i u Srednjoj muzičkoj školi. Diplomirao je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, na smeru za solo pevanje u klasi prof. Anete Ilić. Prvi javni nastup imao je 14. februara 2007. godine na revijalnom festivalu Ljubav i vino”, s pesmom Ljubav Bogom dana kompozitora Kornelija Kovača. Nastupao je kao solista sa orkestrom Ministarstva odbrane „Stanislav Binički”, Novosadskim Big Bendom i Subotičkom filharmonijom.

Od uloga u muzičko-scenskim delima nastupao je kao Alfredo u opereti „Slepi miš” Johana Štrausa Mlađeg, u produkciji FMU i pozorišta „Dadov” tokom 2015. godine, a trenutno igra ulogu Dragutina Dimitrijevića Apisa u mjuziklu „Tajna Crne ruke”.

Dušan Svilar | Pod krošnjom bagrema
muzika, tekst, aranžman: Goran Kovačić

Iz mog ugla

Četvoro članova naše redakcije analizira svaku od 17 takmičarskih pesama, uzimajući u obzir sledeće kriterijume: originalnost melodije i aranžmana, tekst pesme, vokalno izvođenje, mogućnosti scenske prezentacije i performansa i sveukupni evrovizijski potencijal.

Svaki kriterijum ocenjuje se po modifikovanom evrovizijskom modelu: dodelom ocena/bodova 2-4-6-8-10. Tako jedna pesma može da dobije maksimalno 50 bodova od jednog člana redakcije, tj. ukupno 200.

Milica Stanisavljević

Pristojno. Prva asocijacija na Dušana Svilara mi je vazda bila ta mlaka, jednolična pristojnost koja nikad ne donese nešto što obara na prvo ili bilo koje slušanje.

Jedino čime mi odskače od većine ostalih pesama je upravo ta „profesionalna pristojnost”: nešto prijatnija melodija (je l’ samo ja uočavam malkice latino prizvuka u pojedinim deonicama?) i nešto kompleksniji tekst.

Manjka mi, kao i obično, emocije, života i zrelosti u njegovoj interpretaciji, ali i kulminacije u melodiji. Fali mi generalno nešto što bi me pomerilo da bih izdvojila ovu pesmu od bilo koje druge balade.

Strahinja Malić Katanić

Prava evrovizijska, balkanska balada. Zvuk harmonike koji krasi ovaj aranžman nagoveštava fado elemente koji su inače karakteristični baš za ovogodišnju zemlju domaćina. Elem, staromodno – jeste, kič – nije da nije, ali meni ovo zvuči dobro i završeno.

Oko teksta se neko bar malo više potrudio ovde. Ovakav tip pesama ima solidnu reputaciju na Evrosongu obično, naročito ako se izvede na maternjem jeziku, a navodno su fanovi žedni balkanskih balada, pa u slučaju da Svilar uspe da pobedi i predstavlja nas na Evroviziji, ako ništa drugo saznali bismo koliko uopšte ovakav tip pesama prolazi i dalje.

Ništa spektakularno, ništa vau, ništa da nas ostavi bez teksta, ali nekako sigurno i provereno.  Vidi se da je, kao i u slučaju Maje Nikolić, pesma pisana za specifičnog  izvođača.

Svetlana Jukić

Jedna fina baladica i jedan odličan vokal. Dobro je ovo, ali za neki festival lokalnog karaktera. Meni je ova melodija sasvim prihvatljiva, ali ponovo imamo problem što ovakvih pesama sam Svilar ima nekoliko, a gde su drugi izvođači sličnog žanrovskog opredeljenja koji imaju ovakvih pesama milion.

Jedna od boljih beovizijskih pesama koju bih i prihvatila kao predstavničku, ali sa kojom bi i plasman u finale bio ravan podvigu. I ne, po mom mišljenju ovo nije balkanska balada, one su dramatičnije. E da bar imamo jednu, pa odmah da je pošaljemo na Evrosong.

Marko Vujinović

Dušane, ovo ti nije trebalo. Spas iz 2013. godine je za nekoliko klasa bolja. Ova kvazi-balkanska balada liči na svaku običnu evrovizijsku baladu koja ostane u polufinalu. Vokalno izvođenje odlično, „key change” pri kraju je prihvatljiv, ali finalni proizvod ne valja. Prastaro i dosadno. Više sreće drugi put.

Žiri i kriterijumi Milica Stanisavljević Strahinja Malić Katanić Svetlana Jukić Marko Vujinović Ukupno
Originalnost melodije 8 6 6 2
Tekst kompozicije 8 10 6 4
Vokalno izvođenje 8 10 10 10
Mogućnost performansa 6 6 2 4
Evrovizijski potencijal 6 8 4 2
Zbir poena 36/50 40/50 28/50 22/50 126/200
OCENITE PESMU
  • Loše
  • Neupečatljivo
  • Solidno, ali ne za Evroviziju
  • Vrlo dobro
  • Originalno
3.2

Zaključak

Pesma Pod krošnjom bagrema prikupila je od redakcije 126 od ukupno 200 poena, odnosno 63% bodova.
Pretvoreno proporcionalnim sistemom u ocene od 1 do 5, prosečna ocena ove kompozicije je 3,15.
A sada vi – recite nam šta mislite o pesmi i označite je zvezdicama shodno naznačenim opisnim ocenama ↓↓↓

Sending
User Review
3.29 (86 votes)
Oznake

9 komentara

Ovde napišite svoj komentar
  • Kao i uvek,harizma minus beskonacno. Pesma prosek… Ma,i da je pesma odlicna,dzaba kad je peva mrtvo puvalo…

  • Ovo mi zvuci kao spica za novu sezonu Budve na pjenu od mora ili Larinog izbora. Ok je na evroviziji bi dobro prosao.

  • Uz neku večericu u nekom lepo restoranu, okej … ili Budvanski festival 1992., uredu. Na ESC 2018. – nikada.

  • Dusan Svilar i Danijel Pavlovic su jedini koji nas mogu dostojno predstaviti u Lisabonu.Jer su im pesme u nasem fazonu, ja bi iskljucivo nekog od njih dvoje poslao pa makar bili i zadnji u polufinalu al ako nista pokazali bi ko smo i sta smo mi i nasa muzika.Prepoznatljivi smo po ovakvim pesmama na Eurosongu, to smo mi. Srbija na Eurosongu nije Maja Nikolic i Hey Mama i Zemlja cuda. Ako Maja ode na Eurosong TESKO NAMA

  • Pristojnost koja postaje nepristojna. Umetnost traži i neku bar malu dozu ludila i hrabrosti.

    Valjda nakon “Spasa” iz 2013. očekivao sam od Svilara nešto zanimljivo i nešto što bi odstupilo od njegovog standardnog repertoara wannabe naslednik Kemala Montena. Uzalud.

    Ovo je fino za Dušanovu karijeru međutim nikako za ESC u Lisabonu.

  • Prosečna ocena, pesma je solidna ali ništa posebno. Izgubila bi se u moru ostalih monotonih pesama ovogodišnje Evrovizije i ne bi prošla u finale.

  • Pohvalio bih još i tekst pesme koji je u ovakvoj konkurenciji jedan od boljih možda čak i najbolji 🙂

  • Ovo je pesma i izvođač za kojeg me ne bi bilo sramota da nas predstavlja to je sigurno.
    Odličan vokal i zreo,lepo upakovana muzika i aranžman sve super međutim pesma je ipak obična i verovatno bi svi ostali ravnodušni,mada opet možda bi se ova pesma i plasirala u finale ,jer kao prvo dijaspora bi glasala a kao drugo žiri bi ovu pesmu morao da uvrsti u top 10 finalista jer postoji i stavka po kojoj gledaju i sam vokal ,a on će svakako uživo vučati kao i uvek besprekorno ,međutim na evrovziji verovatno bi u finalu imao plasman sličan Sanji Vučić recimo,znači druga polovina tabele,eto nešto kao Igor Cukrov to je to..
    Kompletan utisak je da sam prema ovoj pesmi generalno ravnodušan,ali pošto je Dušan izvodi svakako će zvučati ok,tako da ovo je neka četvorka ako gledamo ukupan utisak i uživo pevanje koje će biti siguran sam jako dobro.
    Na Beoviziji mislim da realno zaslužuje plasman u top6 ili top7 ,znači leva polovina tabele,ako kojim slučajem pobedi na Beoviziji naš domet ove godine biće samo možda ulazak u finale i to je sve.

  • Ono što bi pevala Aleksandra Radović da je muško, posebno te neke 2009. godine.
    Ovo je solidna pesma, sa prijatnom i pristojnom melodijskom linijom, kolokvijalnim previše tekstom ( na primer, refren sadrži dovoljnu količinu energije ali je u stihovima neupečatljiv ). Krošnja bagrema je lep simbolistički momenat. Možda je ponovo nekada pustim, ali fali još nekog izraza.
    P. S. Za redakciju, mislim da je autor pesme Goran KovaČIĆ, a ne KovaČEVIĆ. Sad dok je odslušah, instinktivno pogledah autora, jer je zaličilo na numere koje je radio za Aleksandru Radović, pa mislim da je došlo tu do greške. 🙂