Evrovizija 2018

Neta iz Izraela donela četvrtu pobedu Izraelu

Dogodine u Izraelu! Pobednik 63. evrovizijskog izdanja za najbolju pesmu je predstavnica Izraela Neta Barzilaj, koji je za pesmu Toy dobila je najveću podršku stručnog žirija i publike, prikupivši 529 bodova! Predstavnici Srbije Sanja Ilić i „Balkanika“ s pesmom Nova deca zauzeli su 19. mesto sa 113 osvojenih poena.

To je četvrta pobeda za Izrael koji je do sada učestvovao 41 put. Drugo mesto pripalo je Kipru, dok je trećeplasirana pesma iz Austrije.

Favorit žirija bila je numera Nobody but you koja je predstavljala Austriju (271 poena), druga je bila numera iz Švedske (253), a treća iz Izraela (212). Srbija je kod žirija zauzela 20. mesto zajedno s Danskom, sa 38 poena.

Publika je najviše poena dodelila predstavniku i pesmi iz Izraela, na 2. mestu je završila Kipranka, a na trećem Italija.

Glavni grad Portugalije prvi put u istoriji bio je domaćin 63. Evrosonga. Takmičenje se održalo u Areni „Altice“ pod sloganom All Aboard (Ukrcavanje) i okupilo je 43 nacije. Logo i vizeulni identitet takmičenja predstavljen je s više različitih logotipa, čiji je lajt-motiv voda — okeani i mora, budući da je Portugalija u svojoj istoriji bila velika pomorska i kolonijalna sila. Centralni simbol je školjka iz koje su razvijeni svi drugi simboli, koji se zasnivaju na konceptu različitog života u okeanima i prikazuju čuda plutajućeg sveta poput planktona i niza drugih ekosistema bitnih za ravnotežu u vodenim ekosistemima.

Pravo da se nađe u finalu i bori za lauret Pesme Evrovizije imalo je 26 sledećih država i predstavnika:

PONOVO UPAD NA BINU
Tokom nastupa britanske predstavnice Suri ponovo se dogodio upad na binu kao i 2010. i 2016. godine. Nepoznata osoba otela joj je mikrofon, ali je obezbeđeno brzo reagovalo i vratilo mikrofon pevačici. Organizatori su ponudili Suri da ponovo nastupi, ali je britanska delegacija odbila, smatrajući da nema potrebe za tim.
  1. Ukrajina: Melovin | Under the ladder
  2. Španija: Alfred i Amaja | Tu canción
  3. Slovenija: Lea Sirk | Hvala, ne!
  4. Litvanija: Jeva Zasimauskaite | When we’re old
  5. Austrija: Sesar Sampson | Nobody but you
  6. Estonija: Elina Nečajeva | La forza
  7. Norveška: Aleksander Ribak | That’s how you write a song
  8. Portugalija: Klaudija Paskoal | O jardim
  9. Ujedinjeno Kraljevestvo: Suri | Storm
  10. Srbija: Sanja Ilić i „Balkanika“ | Nova deca
  11. Nemačka: Mihael Šulte | You let me walk alone
  12. Albanija: Eugent Bušpepa | Mall
  13. Francuska: duo „Madame Monsieur“ | Mercy
  14. Češka: Mikolas Jozef | Lie to me
  15. Danska: Rasmusen | Higher ground
  16. Australija: Džesika Mauboj | We got love
  17. Finska: Sara Alto | Monsters
  18. Bugarska: EQUINOX | Bones
  19. Moldavija: DoReDoS | My lucky day
  20. Švedska: Benjamin Ingroso | Dance you off
  21. Mađarska: AWS | Viszlát nyár
  22. Izrael: Neta | Toy
  23. Holandija: Vejlon | Outlaw in ’em
  24. Irska: Rajan Ošonesi | Together
  25. Kipar: Eleni Fureira | Fuego
  26. Italija: Ermal Meta i Fabricio Moro | Non mi avete fatto niente

Drugi put u istoriji takmičenja dva polufinala i finale Pesme Evrovizije vodile su četiri dame: Silvija Alberto, Danijela Rua, Katarina Furtado i Filomena Kautela.

Finalno veče otvoreno je na tradicionalan portugalski način — uz fado muziku u izvođenju međunarodno priznatih i afirmisanih pevačica Ane Moure i Marize. Zatim je usledila spektakularna parada zastava i finalista uz muzičku pratnju hip-hop sastava „Beatbombers“.

U revijalnom delu programa konačno se pojavio i onaj zbog koga se Evrovizija ove godine i održala u Portugaliji. Salvador Sobral nastupio je zajedno s Kaetanom Velozom, 75-godišnjim pevačem i jednim od najvećih imena u muzici Brazila.

Tok glasanja

Prema propozicijama, petočlani žiri svake zemlje rangirao je tokom druge generalne probe sve takmičarske kompozicije i na osnovu tih rangova bodovi su raspodeljeni 1–8, 10 i 12 iz svake zemlje, koji su i pročitani tokom prenosa na uobičajen način.

S druge strane, bodovi publike saopšteni su odvojeno, ali kao zbir svih dobijenih poena, i to obrnutim redosledom — voditelji su prvo objavljivali koja je pesma dobila najmanji zbir poena publike, pa redom do najvećeg zbira.

TV gledaoci u svakoj zemlji glasali za omiljenu pesmu ili omiljene pesme putem telefona ili veb-aplikacija. Pesma koja je u jednom državi dobila najviše SMS-ova, najviše je i rangirana i automatski tako dobila 12 poena od publike određene zemlje. Suma tih poena dala je ukupan broj bodova publike.

suma poena žirija + suma poena publike → ukupan zbir

Odvojeni glasovi i rangovi svakog člana žirija, kao i rangovi glasova publike (samim tim i bodovi) objavljeni su zvaničnom sajtu Pesme Evrovizije i moguće ih pogledati na stranici: Eurovision.tv >>

Konačan poredak

FINALE

  1. Izrael 529
  2. Kipar 436
  3. Austrija 342
  4. Nemačka 340
  5. Italija 308
  6. Češka 281
  7. Švedska 274
  8. Estonija 245
  9. Danska 226
  10. Moldavija 209
  11. Albanija 184
  12. Litvanija 181
  13. Francuska 173
  14. Bugarska 166
  15. Norveška 144
  16. Irska 136
  17. Ukrajina 130
  18. Holandija 121
  19. Srbija 113
  20. Australija 99
  21. Mađarska 93
  22. Slovenija 64
  23. Španija 61
  24. Ujedinjeno Kraljevstvo 48
  25. Finska 46
  26. Portugalija 39
PRVO POLUFINALE

  1. Izrael 283
  2. Kipar 262
  3. Češka 232
  4. Austrija 231
  5. Estonija 201
  6. Irska 179
  7. Bugarska 177
  8. Albanija 162
  9. Litvanija 119
  10. Finska 108
  11. Azerbejdžan 94
  12. Belgija 91
  13. Švajcarska 86
  14. Grčka 81
  15. Jermenija 79
  16. Belorusija 65
  17. Hrvatska 63
  18. Makedonija 24
  19. Island 15
DRUGO POLUFINALE

  1. Norveška 266
  2. Švedska 254
  3. Moldavija 235
  4. Australija 212
  5. Danska 204
  6. Ukrajina 179
  7. Holandija 174
  8. Slovenija 132
  9. Srbija 117
  10. Mađarska 111
  11. Rumunija 107
  12. Letonija 106
  13. Malta 101
  14. Poljska 81
  15. Rusija 65
  16. Crna Gora 40
  17. San Marino 28
  18. Gruzija 24

Takođe, na našem sajtu će biti objavljeni i odvojeni glasovi žirija i publike u oba polufinala i u finalu. Pratite nas i dalje…

Oznake

19 komentara

Ovde napišite svoj komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • @Marko Gvozdenovic Na video klipu našeg polufinalnog nastupa koji je okačen na oficijelnom jutjub kanalu Pesme Evrovizije na 3:17 i 3:18 može se videti pomenuta provokacija. Iz ljudi koji drže natpis LOVE vide se dva mobilna telefona na čijim ekranima je zastava Kosova. Iskoristiću priliku i da podelim podatak sa svima vama da smo na trećem mestu po broju dvanaestica dobijenih od publike, što me raduje.

  • @Miki Sto se tice nasih 12 bodova koji su otisli Madjarskoj msm da je stvar u tome sto Srbija ima veliku madjarsku nacionalnu manjinu u Vojvodini

    @VukESCfan Slazem se sa tobom da nemile scene ne trebaju vise da se ponavljaju. Licno nisam primetio provokaciju sa Kosovskom zastavom. A Surrie je trebala da ponovi nastup!

    A tek sto je Duska lupala gluposti sinoc auuuu..

  • Ljutili se ili ne? Kič ili Ne-Kič? Umetnost ili šund? Niko nama nije kriv što nam je estrada spala na DJ Raste i ostali MC-ievi (pevači, kompozitori) više bave šta će obući, na koji prestižan događaj će ići, ko je kome bio u krevetu itd. Produkcija naša je jedna od najgorih u evropi. (POP MUZIKA JE BIZNIS, BIO I BIĆE) a kvalitet? To je do ukusa konzumenta. Mene niko nemože naterati da slušam Mocarta ili gledam River dance ili Luis Fonsi, Justin Biber itd. ako to ne volim. Ako mi se svidja Netta, Ja ću je slušati. (Ja ipak volim River dance i Mocarta od ovih novih, ali uzivam i u Netti i ostalima) O ukusu se ne raspravlja. Ja ću se osvrnuti na naše (umisljene) zvezde. Kada se desi BEOVIZIJA? Nema ni jednog da se prijavi (čast pojedincima) Čujemo izjave “Neću da se takmičim sa amaterima” “Glupo takmičenje Beovizija sve amateri” “Ja hoću da budem prestavnik bez Beovizije” Još i uslovljavaju BRE haha (A šta fali tim amaterima? Jel su ti amateri gubavi? Gospodo prijavite se da vidimo šta vi nudite od kvaliteta i ne vređajte ljude koji se bar trude da predstave sebe, svoju zemlju od vas narikača) Paljba na Beoviziju u organizaciji RTS-a kao da je šugava. A da je Pink ili Grand organizovao? Dupe bi dali da se samo pojave. To je problem. Pokrali pola grčkih pesama, turskih, itd (Boga-oca pokrali) Zato i ne mogu na Beoviziju , jer se trazi original. Da original isprati kvalitet eeee to košta. A stipse nemaju para. Isti su i kompozitori, ništa bolji. (Čast izuzecima) Rke-koke muzika na žalost prolazi kod nas, a mi smo tome krivi jer ih podržavamo (Idemo na koncerte, pišemo o njima na instagramu, fb) kupujemo CD itd itd. Kako je jednom Popović rekao “To narod voli” Ja bih samo dodao “Narod voli, šta mu se servira. Jer alternative nema. Kada prođe Beovizija, svi počnu pljuvati, takodje i evroviziju. “Joj glup tekst, joj glupa muzika. Ovo nije pesničko veče, da bi tekst bio u prvom planu, već MUZIKA. Preveden tekst sa nekog jezika na naš, izgleda glupo. Ali kako je njima, kada prevode naše tekstove? “Mozda glupo? Pa tako je, naravno da je glupo a na kraju krajeva, bitno da se razume smisao. Po meni Kipar, Moldavija, Francuska, Izrael, Švedska su bili najbolji. I jednom shvatite, umetnost je u knjigama, slikama, arhitekturi, a manje u muzici. Uzivajte u muzici to je najbitnije. A ove naše narikače DJ-eji i MC-ijevi, “rAperi” muzke. Što manje na tv.

  • Pre svega, čestitam domaćinu, Portugaliji, na odlično organizovanom Eurosongu.
    Sinoć je bilo dosta (ne)prijatnih iznenađenja. Naime, nikada neću shvatiti nekoliko stvari – zašto je Bugarska tek na sredini tabele, a ne na samom vrhu?; zašto je Norveška, koja je, po mom mišljenju, bila dosta sigurnija u finalu nego u polufinalu, tek na 15. mestu?; zašto je Litvanija na sredini tabele kada je svojim nesigurnim izvođenjem zaslužila da bude ispod 20-og mesta?; zašto je Holandija tek 18-a, a zaslužuje minimum top 10?; to su samo neka pitanja koja sebi postavljam i nikako ne uspevam da odgovorim na njih.
    Što se tiče plasmana Češke, Moldavije i Albanije, prijatno sam iznenađen i čestitam im na trudu koji su uložili da ostvare izuzetno zapažene rezultate, pogotovu Češka, kojoj je ovo najbolji plasman na Eurosongu.
    Mnogo mi je drago zbog Nemačke da je u top 5 na ovogodišnjem Eurosongu, jer je to dečko apsolutno zaslužio. Pesma koju je izveo je veoma emotivna, što je kod mene to veliki plus, posebno kada su u pitanju balade. Ovu pesmu ću, sigurno, još dugo slušati.
    Austrija je u finalu bila bolja nego u polufinalu i zaslužila je top 10, a 3. mesto sveukupno, odnosno 1. mesto od strane žirija – previše je, zaista.
    Što se tiče Srbije, očekivao sam plasman od 16-20. pozicije, što se na kraju i desilo. Posebno mi je drago da je publika prepoznala kvalitet koji naša pesma sa sobom nosi i to je, zapravo, pravi pokazatelj koliko se publici pesma sviđa. Kad smo kod naših, ne mogu, a da ne prokomentarišem i to da je publika u Altice areni zviždala nama kada nam je Crna Gora dala 12 poena. Pobogu, ne takmiče se političari, već muzičari. I takvo ponašanje publike u hali neću nikada shvatiti.
    Ako bih morao da biram između Kipra i Izraela, izabrao bih Kipar, jer mi je ta pesma dosta bolja nego pesma sa kojom se predstavio (a potom i pobedio) Izrael. Pobedu Izraela neću komentarisati. Samo ću čestitati pobedniku na pobedi i to je to.
    Dogodine u Izraelu. 🙂

  • Ponovo se na Pesmu Evrovizije u prvi plan vratio šund i kič. I zbog toga se nekako osećam bezveze i prazno. Frapiran sam plasmanom Francuske i Bugarske i mislim da su totalno nezasluženo tako nisko plasirani. Pobednikom nisam zadovoljan i ne bih više na to trošio reči. Nadu mi daju činjenice da su Italija i Danska od publike prepoznate, a žiri je uvek bio posebna i kritična kategorija 😀 Raduje me i podatak da je Balkanika dvanaesta po glasovima publike , što se može reći da je korektno (obzirom na 43 zemlje i more svega i svačega). Jedno je ostalo isto a to je da Pesma Evrovizije ne ostavlja ravnodušnim i da iznenađuje. Smatram da je sramota i nedopustivo ponavljanje nemilih scena upada , red bi bio da se organizatori bolje pozabave time. I moje pitanje za sve učesnike diskusije i redakciju sajta jeste da li je iko primetio provokaciju sa zastavama Kosova nakon našeg nastupa u polufinalu i da li će iko igde reagovati povodom toga ?
    Moram da se osvrnem i na Marcel Bezencon nagrade – Bogu hvala pa se ipak kvalitet prepoznaje.

  • Čitam komentare i ne verujem. Evo od ovog trenutka – PRESTAJEM PRATITI EVROVIZIJU. Javno obećavam, nećete me posle ovog komentara naći na sajtu escserbia.com niti na bilo kom sajtu ili vesti vezanoj za Evroviziju. Sinoć sam uključio TV da bih slušao dobru muziku i video sjajne nastupe i da bih video pobedu muzički vredne kompozicije jer je to, jelte, na kraju krajeva muzičko takmičenje. Šta sam dobio – pobeda pesme čiji je tekst nešto poput “I’m not your toy, you stupid boy” i u kojoj se posle kokodače ili šta ti ja znam. Suvišno je i komentarisati to što su dali silne pare za promociju pesme, kupovinu Youtube pregleda, sponzorisanja na Facebook i drugim platformama. Izbacivali su mi je dok gledam film u vidu reklama, bila je na naslovnim stranama novina mesec dana pre Evrovizije, odem u kupovinu peva Toy, odem u toalet iz WC školjke se čuje Netta. Govori se stalno o nekoj poruci koju ja nisam čuo u pesmi.

    Elem, govore mi zašto shvaćaš sve tako ozbiljno. Molim? 42 izvođača su mukotrpno radili prethodnih meseci, potrošili mnogo novca, vremena i sebe da bi sve izgledalo perfektno, ali da bi na kraju pobedila pesma koja je kvalitetom iza svih. Sve u svemu, bilo je ovo manje više dobrih 20 godina kako pratim Evrosong ali nažalost, izgubio se smisao. Nije to više to takmičenje. Pozdrav svima sa sajta ESC Serbia. Želim sve najbolje. Veteran out.

  • Da, naravno. Nagradu za najbolju kompoziciju koju dodeljuju drugi autori, dobila je Bugarska.

  • Mislim da je pobeda Izraela ozbiljan korak unazad. Pa, tačno tamo gde smo bili u doba pobede Dane Internacional. U tom smislu, pobeda Kipra bi bila korisnija po kredibilitet Evrovizije. Enigma Bugarske u ovoj čudnoj godini, ostaje mi najveća i njihov očajan plasman teško da ću ikada shvatiti.
    Glasanje žirija, koliko god bilo iznenađenje, bilo je makar uzbudljivije nego prethodnih godina.
    Sve u svemu, rekao bih da je ovo bila jedna od onih godina kada mnoge stvari ne kapiram, šta, kako i zbog čega. Prognoze kladionica koje su poslednjih dana naprasno i šizofreno favorizovale Irsku, Litvaniju, pa i Francusku, posebna su priča. Sveopšta konfuzija.
    Glas publike je glas publike i tu je tako kako je, zato je glasanje žirija uvek pod lupom i svi tu imamo bezbroj komentara. Zaboravljamo da je glas žirija zbir glasanja pojedinaca, sa potpuno različitim shvatanjem i pristupom u muzici, a posebno na Evroviziji. To objašnjavam i samom sebi, jer mi nije blisko pameti da neko ko je muizčki profesionalac može da rangira visoko Španiju, na primer. Ta ista Španija, možda u nekoj drugoj situaciji od žirija ne bi dobila ni bod. Neki drugačiji žiri ne bi visoko rangirao Izrael, ne bi tolerisao tanke pevačke sposobnosti kiparske predstavnice i tako redom. Publika može da radi šta hoće i da se opredeljuje za treš i da obožava šta god hoće, ali svi od žirija očekujemo profesionalniji i odgovorniji pristup zadatku koji imaju.
    Posle glasanje žirija, svakom iole iskusnom pratiocu Evrovizije, bilo je jasno da se pitanje pobednika rešava izmeđi Izraela i Kipra.

    Neizmerno mi je žao što je Portugal završio na poslednjem mestu, dobivši manje bodova od žirija nego publike, što je čak i mene iznenadilo. Trend nezainteresovanosti za domaćeg predstavnika, osim ako nije švedski, nastavio se, baš neslavno.

    Mnogo je ovo čudna godina bila. Kada se desilo da pobednik jednog polufinala završi na 15.mestu u finalu?!?

    Utisak o organizaciji takmičenja mi je povoljan, u granicama očekivanog. Svidelo mi se što su revijalni deo Portugalci iskoristili da nedvosmisleno promovišu svoje muzičko stvaralaštvo. Scena bez led ekrana, sasvim je korektno obavljala posao. Voditeljke nebitne i neupamtive, do gafa koji je možda ostao neprimećen, sa samog kraja objavljivanja rezultata, kada se jedna od njih istrčala i praktično otkrila ko je pobednik (rekla je nešto kao – sada Kipar vodi….iako još nije pročitala ko je bio drugi u glasanju publike).

  • Moram da kažem da su mi se sve 3 emisije svidele po organizaciji i načinu kako voditeljke rade svoj posao. Video sam da je Rusija u drugom polufinalu zauzela 15.mesto,zasluženo. Žao mi je što je Hrvatska isto tako nisko u prvom polufinalu. Moji favoriti su bili Švedska,
    Finska,Bugarska i Litvanija. Iznenađujuće mi je bilo što je Švedska bila visoko plasirana kod žirija,a loše kod publike. Začudio sam se što je Izrael dobro bio plasiran kod žirija,zašto,zbog čega? Navijao sam da pobedi bilo ko osim Izraela i Kipra,ali,
    nažalost Izrael pobedi. Zašto,ne znam? Iznenađen sam što je Austrija zauzela 3.mesto(mada bih ih ja stavio na 10.-15.)i što je Nemačka zauzelo 4.mesto. Iznenađen sam što je Finska jako nisko,25.mesto. Drago mi je što naši predstavnici nisu na poslednjem mestu nego u TOP 20,svaka čast. Iskren da budem,zadovoljan sam svime što sam video u ove 3 emisije,jedino pobednička pesma… Nije mi jasno zašto je kod publike na 1.mestu,bilo bi bolje da su pobedile Nemačka ili Austrija,koje su kod žirija bile na 1.mestu Austrija i čini mi se na 3.Nemačka. Žao mi je što je Izrael pobedio,čini mi se,ničim zasluženo,isto važi i za srpskih 12 poena od publike Mađarskoj,zašto? No,dobro,ukusi su različiti. Nadam se da će sledeće godine biti još više pesama na maternjem jeziku,da će pobediti pesma sa više emocija,kvalitetnijim pevačem i kvalitetnijim pesmom.

  • Bilo je za očekivati da će Izrael premoćno pobijediti kod publike, Neta je ipak bila najkarizmatičniji izvođač ovogodišnjeg Eurosonga u smislu da se o njoj i njenoj pjesmi najviše govorilo i da je njena pjesma imala daleko najviše pregleda na You tube-u. Ugodno sam iznenađen pobjedom Austrije kod žirija budući da je bila jedan od mojih favorita.
    Pomalo me zbunjuje toliki raskorak između glasovanja žirija i publike. Ali na kraju se ipak postigne kakva-takva ravnoteža, recimo smatram da je Švedska dobila nezasluženo mnogo bodova od žirija, ali s druge strane nezasluženo malo bodova od publike.
    Mislim da Srbija ne treba biti razočarana rezultatom budući da su joj kladionice zlokobno predviđale još i gori plasman. Ja još uvijek ne mogu prežaliti što Srbija nije poslala “Svatove”.
    Hrvatskoj je ovo najgori plasman od kada sudjeluje na Eurosongu i mislim da će HRT morati preispitati svoj neozbiljan i neprofesionalan odnos prema Eurosongu. Franki se nema što predbaciti, dala je sve od sebe, ali hrvatsku javnost se već odavno ne pita za mišljenje, tj. jesu li suglasni da Hrvatsku upravo ta i takva pjesma treba predstavljati na Eurosongu. Jednostavno nas se stavlja pred gotov čin.

  • sve je manje više očekivano, počev od pobedničke pesme, pa do našeg plasmana. drago mi je da je publika prepoznala kvalitet Italije i Nemačke, ali ostaje žal zbog slabog plasmana Finske, mislim da Saara zaslužuje više.
    jedino su mi Bugari ostali enigma. možda su se jednostavno previše trudili?
    u svakom slučaju, svaka čast Netti na odličnom nastupu uprkos gomili hejtera; svaka čast našim predstavnicima na prolasku u finale. ostaje nada da će naredne godine Beovizija izazvati veće interesovanje među našom mejnstrim scenom (ako mi to uopšte još i imamo).

  • A dodao bih da sam iznenadjen plasmanima Moldavije i Albanije ali potrudili su se i zasluzili 🙂

  • Cestitke Neti i Izraelu na pobedi smatram da je zasluzeno, posle dve godine pobedjuje pesma koja mi se makar malo dopada! Nasim predstavnicima takodje sve cestitke zato sto su nas predstavili krajnje dostojanstveno i eticki i esteticki p.s. ne vazi Danica za dzabe za najlepsu pevacicu Evrosonga ove godine.. Najvece pozitivno iznenadjenje veceri mi je trece mesto Austrije i cetvrto mesto Nemacke kao i 10 poena koje je Srbija dobila od Azerbejdzana.. Sokiran sam niskim plasmanima u polufinalima za Rusiju, Grcku i Hrvatsku, kao i cinjenicom da publika namerno bojkotuje Australiju na Evroviziji (Prosle godine pretposlednji, ove godine poslednji po glasovima publike. Slucajnost? Ne bih rekao.). Drago mi je sto je kod Danske (mog favorita) publika prepoznala kvalitet i stavila je u top 10! Smatram da su Srbija, Finska, Francuska, Norveska i Bugarska trebale da zauzmu malo bolje plasmane kao i da Portugal nije trebao bas zavrsiti na poslednjem mestu na svom terenu ali sta je tu je.. Uglavnom dogodine Jerusalim ili Tel Aviv 😉

  • Samo cu reci da sam zadovoljan nasim predstavnicima kako su nas predstavili. A o pobedniku, bez komentara…

  • Pisaću samo o rezultatima. Pre svega, u polufinalima. Još jedan „pad titana“ – Azerbejdžan, Rusija i Rumunija po prvi put bez finala; Grčka i Jermenija po drugi. Norveška osvojila drugo polufinale (i to nastupavši prva), a u finalu druga polovina tabele. Čestitke Češkoj i Kipru na najbolje ostvarenom rezultatu do sada. Ono što me je začudilo je to da su dve zemlje direktni finalisti zauzeli četvrto i peto mesto, a ono što manje čudi je da su zemlja domaćin, kao i još dve zemlje direktni finalisti na samom dnu. Sve čestitke za naše predstavnike, Sanju Ilića i Balkaniku, koji su nas uveli u finale (setite se kako nam je finale prošle godine bilo puna kapa) i odlično predstavljanje. Što se tiče poena koji su nam dodeljeni, začudilo me je 10 iz Azerbejdžana (samim tim znamo da smo uspeli kad smo uspeli da dobijemo tako visok broj poena od naroda koji nam nije blizak ni po kulturi ni po muzici), a i razmena poena sa Albanijom (na kraju nam oni ispadoše veći prijatelji od ostalih). Pa, to je nešto ukratko za ove sitne sate, do godine u Izraelu!

  • Najjači momenat večeri: Fuego nije umeo da nam spremi piletinu. 😀
    Nije da smo bili gladni, draže nam je da plešemo uz pernatu živinu, kao što je publika evidentno i osetila. 😀

    Sesar je na prvoj probi pokazao kako se donosi pesma, što je i prokomentarisano bilo. 😀 Međutim, treća pozicija je prejaka, ali svaka čast. Italija najstabilnija i najjača zemlja velike petorke i u tom maniru nastavlja sjajan niz i sasvim zaslužen top 5 plasman. Francuska numera je bila slična u tematici, ali je sveobuhvatnija bila italijanska prezentacija, uz to i dinamičnija i bilo bi lepše da je Mercy na 3. ili 4. mestu, ali šta je tu je. Higher Ground prepoznat od publike naravno i to ne nezasluženo. Prateći vokali su tu manijakalno dobri.
    Zašto je Bugarska 14. a ne 4 na primer? Enigma takmičenja. 😀 Bones je “space pop” i zaslužuje više, ali to je što je.
    You Let Me Walk Alone je ok, ali kao što davnih dana napisah, samo plavo i sivo bez boja između u pesmi i interpetaciji.
    Benjamin Ingroso da nas vodi u svaki disko u Švedskoj, a 7. poziciju pravdam jaknom. 😀
    Vokalnoj probi svaka čast, ali svi ovde znaju da pevaju ( manje-više ). Potrošiti 65 000 evra sledeći put na pesmu, a raspevavati se pred probe i naravno u studiju pre snimanja pesme. 😀
    Lie To Me hit strimovanja, pa i ne čudi pozicija u značajnoj meri, iako bi mnogo lepše bilo videti Outlaw In Em u okviru top 10.
    How You Write A Song je trebalo da se zaustavi na 10. poziciji, a da moldavska pesma produži dalje ( to gledam sada samo sa stanovišta finalne tabele ).
    Srbija nije na poslednjem mestu kako se predviđalo, ali moglo je to da ide do top 15 bar. Rano je sada da napišem, ali sledeće godine ne ludeti ISKLJUČIVO za kombinacijom etna i popa ( iako se publici to i svidelo ).
    Još da se zamene When We re Old i mađarska pesma i onda mogu da preživim ovu tabelu.
    Poruka za Saru Alto: Lady Gaga, I am so sorry sweetie. 😀 Monsters je trebalo ostaviti ipak da skuplja prašinu kao demo verziju. 🙂

    U svakom slučaju, veoma interesantna noć. Doduše, od sve tri večeri, najlepše je bilo drugo polufinale, ali ove prelepe 4 voditeljke zaslužuju samo aplauz i ovacije. Isto zaslužuju i izvođači u finalu i svi nekvalifikovani. Koliko su puta otpevali svoje pesme zaključno sa ovom večeri, neki pevači ne održe toliki broj datuma i ne stignu da otpevaju svoje pesme kada idu na turneje. 🙂

    P. S. Salvador Sobral je trebalo da nauči na tuđim greškama da ne napada rad kolega. Elton Džon, na primer, reče da Madona ne dobija onu nagradu 2012. godine. 😀 Ima milion drugih primera ( Lenon versus Makartni 🙂 ). Međutim, ne mogu reći da je rad Salvadora Sobrala utihnuo. Pesma, koju je prvu izveo, opet je bila za visok plasman ( da se takmičila 🙂 ).

    Toy ipak ostaje hit i singl Evrovizije i ja čestitam Neti. Drago mi je zbog nje. Evrovizija preuzima mejnstrim ponovo i možemo samo čekati plodove toga. 😀 Znam da ja jedva čekam. 🙂