Pogledi

Beovizija 2018 | „Raybass” iz mog ugla

Grupa muzičara okupljenih pod imenom „Raybass” takmiče se s pesmom Umoran na devetoj po redu Beoviziji.

„Raybass” je sastav koji čine muzičari različitih profila, u kome svaki pojedinac svojim specifičnim izvođačkim, ali i ličnim karakteristikama, doprinosi pažljivo intoniranoj interpretaciji.

Članovi su: Predrag Obrović – vokal bass; Dragan Perović Rej – vokal narator; Alan Tomić – violončelo.

Iz mog ugla

Četvoro članova naše redakcije analizira svaku od 17 takmičarskih pesama, uzimajući u obzir sledeće kriterijume: originalnost melodije i aranžmana, tekst pesme, vokalno izvođenje, mogućnosti scenske prezentacije i performansa i sveukupni evrovizijski potencijal.

Svaki kriterijum ocenjuje se po modifikovanom evrovizijskom modelu: dodelom ocena/bodova 2-4-6-8-10. Tako jedna pesma može da dobije maksimalno 50 bodova od jednog člana redakcije, tj. ukupno 200.

Milica Stanisavljević

Ja sam stvarno htela da uozbiljim svoj komentar i dam neku argumentovanu kritiku i analizu ove pesme, ali evo, ni sad ne znam kako to uraditi, kad sam na prvo slušanje umrla od smeha. Iskrena da budem, mislila sam da je skrivena kamera, pošto mi je pesma poslata „na slepo”. Kako su mi objasnili da ova kompozicija zaista učestvuje na Beoviziji, tako je prestalo da mi bude smešno i zabolela me  je glava. Do kraja pesme, moje raspoloženje povodom nje bilo je u skladu sa njenim nazivom.

Da su originalni, jesu, svaka im čast. Al’ ja evo ne znam šta bih više rekla, zaista. Daću im tu desetku za originalnost u zamenu za to da nikad više ne poslušam ovu pesmu. Bar ne samoinicijativno.  Živi bili, dugo muzicirali. Pozdrav za visokoeminentne muzičke urednike RTS-a čije identitete još ne znamo i hvala za ovu pauzu za odlazak do frižidera!

Strahinja Malić Katanić

Ovu kompoziciju ću klasifikovati kao postkabaretnu avangardu. Verujem da je ovo nešto najoriginalnije do sad u ovom izboru, sa akcentom na pričanje priče i pomalo teatralnu muzičku podlogu. Ovako nešto pre će se naći kao muzička pratnja u nekoj filmskoj sceni nego na prestižnom muzičkom festivalu – stoga mi je jako drago što imamo „Raybass” u igri.

Boje glasa izvođača su izuzetne, a kvalitet interpretacije krajnje profesionalan. Problem kod ove kompozicije je što „nema za šta da se uhvati”, odnosno nema „skelet”, nema kor, sva je nekako eterična. To nije nužno loša stvar, ali avangarda nije za svakoga, naprotiv. U svakom slučaju, vrlo umetnički i drugačije. Voleo bih da je teskt samo malo jači.

Svetlana Jukić

Verujem da će mnogima ovaj moj komentar biti čudan, ali meni je ova pesma i najinteresantnija beovizijska numera. Melodija je mistična i blago dramatična, tekst nije lako razumljiv, ali ima smisla. Međutim, pesma ipak zvuči sasvim bez veze i neupečatljivo zbog samih vokala. Meni se boja glasova izvođača ne uklapa u ovu pesmu i samim tim prilično je ruiniraju. Takođe, pomalo deluje i nedovršeno. Uz odgovarajuće vokale možda bi priča bila sasvim drugačija (p.s. ne kažem da ljudi ne umeju da pevaju/recituju, prosto mi se njihove boje glasa ne dopadaju).

Marko Vujinović

Uf, ovo bi bilo previše underground za Evroviziju, mada poseduje elemente koji mi se dopadaju. Neobična je, pomalo bajkovita, pevanje maltene ne postoji, ali verujem da je to urađeno s namerom. Jedina pevačka deonica je refren u nekom poluoperskom maniru. Nesvakidašnje je i mislim da su se autori ove numere maksimalno igrali instrumentima, žanrovima i načinima izvođenja.

Nažalost, ovakav tip „laboratorijskih” iliti „eksperimentalnih” pesama ne bi dobro prošao u Lisabonu, ali mislim da bi ljudima sa istančanim muzičkim ukusom svakako privukla pažnju. Mislim da ovi momci imaju prostora za dobru scensku prezentaciju, zamišljam mistiku, mrak, možda neki nastup poput estonske grupe „Urbantraad” iz Moskve 2009. Na kraju krajeva, ovo ima umetnički kvalitet, ali nedovoljno dobar da bi se maksimalno nagradio.

Žiri i kriterijumi Milica Stanisavljević Strahinja Malić Katanić Svetlana Jukić Marko Vujinović Ukupno
Originalnost melodije 10 10 8 6
Tekst kompozicije 2 6 8 8
Vokalno izvođenje 2 10 2 4
Mogućnost performansa 2 8 2 8
Evrovizijski potencijal 2 4 4 2
Zbir poena 18/50 38/50 24/50 28/50 108/200
Oznake

11 komentara

Ovde napišite svoj komentar
  • Meni je “Umoran” odmor kada poslusam sve Beovizijake pesme. Sve su kopije 90tih u svakom smislu. Mozda i nije evrovizijska, ali je nesto novo i jako prija, originalno je, a čak i kada bi nas ova pesma predstavljala znam samo da me ne bi bilo sramota. Pohvale za ove momke.

  • Meni je “Umoran” odmor, u moru pesama koje su sve do jedne kopija 90tih u svakom smislu. Mozda i nije evrovizijska, ali jedina donosi nesto novo u 2018. godini. Sve pesme na ovoj Beoviziji su odraz vremena i zemlje u kojoj zivimo, sve vec vidjeno, a prenapucano, svi najavljuju pobednicke pesme, a onda razocarenje…

  • “… padaju maske
    pobednik se javi…”
    Zamalo 😀

    Zamalo da mi se svidi, ali avaj, uzalud. Oseća se kao neka izgubljena melodija, kojoj su isto tako usput i prirodate reči i to baš u snu subjekta pesme ( jer mora se nekako objasniti zašto je ovo ostalo ovako neskladno napravljeno ).

  • Cenim to sto su originalni ali realno ovo nije za Lisabon a ni za Beoviziju…toliko.

  • Lepo je biti drugačiji ali evrovzijaa i ova pesma? Ipak ne.
    To je to od mene.

  • Zar je potreban komentar? Sačuvaj nas Bože i Darwine, od ovoga.

  • Ne bih je slao u Lisabon ali ova pesma je mnogo bolja i zanimljivija od većine ovogodišnjih beovizijskih pesama, klišeiziranih i bezličnih Danijela, Koktela, Svilara, Lordova, Srđana…
    Imaju sve moje simpatije.

  • Imaju jedan sms od mene, samo zbog Predraga Obrovića, sladak je ko secer … a i volim tipove koji imaju bass vokal.
    Ovaj recitator treba da uvezba bolje reitivanje.
    Violoncelista odlicno gudi.