Pogledi

Beovizija 2018 | Ivan Kurtić iz mog ugla

Prvi put kada je Ivan Kurtić pustio glas u javnosti, a njegova interpretacija otišla u etar – ostavio je svoj neizbrisivi trag. Njegov muzički idol je Šaban Bajramović . Kako mnogi kažu, Ivan je zbog svoje neverovatne moći fuzionisanja romske muzike i savremenih žanrova (džeza, soula) naslednik te muzičke veličine, a u tu činjenicu mnogi su se mogli uveriti posle njegovog nastupa s grupom „Veri Nais” poslednje večeri čuvenog festivala „Nišvil” 2017. Spontan, skroman, uporan, Ivan Kurtić kroz neverovatne interpretacije i improvizacije kanališe svoju izuzetnu energiju pružajući muzički doživljaj koji ostavlja bez daha.

Cilj rubrike je da se „opipa puls” javnosti, te proceni koja bi od ponuđenih pesama trebalo da predstavlja Srbiju u Lisabonu. Dakle, u poređenju sa standardnom evrovizijskom rubrikom „Iz mog ugla”, u ovoj ne tražimo favorita sajta i ESC Serbia zajednice.

Rođen je u Nišu. Prvi put je zapevao sa samo šest godina. Iako je od malena svojim muzičkim talentom bio predodređen za uspeh, njegovih pet minuta na velikoj sceni došlo je nešto kasnije, tek nakon što je iskusio životnu borbu. Odan i vredan, trudeći se da obezbedi svoju tročlanu porodicu (supruga i dvoje dece), radio je kao moler, radnik obezbeđenja… Izvodi najrazličitije žanrove: od soula, R&B, preko popa do narodne muzike.

Na ovogodišnjoj Beoviziji predstavlja se s numerom Ni sunca ni meseca čiji je autor Rastko Aksentijević koji se takođe takmiči kao deo grupe „Biber”.

Ivan Kurtić | Ni sunca ni meseca
muzika: Rastko Aksentijević
tekst: Rastko Aksentijević
aramžman: Rastko Aksentijević, Milorad Kocić

Iz mog ugla

Četvoro članova naše redakcije analizira svaku od 17 takmičarskih pesama, uzimajući u obzir sledeće kriterijume: originalnost melodije i aranžmana, tekst pesme, vokalno izvođenje, mogućnosti scenske prezentacije i performansa i sveukupni evrovizijski potencijal.

Svaki kriterijum ocenjuje se po modifikovanom evrovizijskom modelu: dodelom ocena/bodova 2-4-6-8-10. Tako jedna pesma može da dobije maksimalno 50 bodova od jednog člana redakcije, tj. ukupno 200.

Milica Stanisavljević

Ne mogu da kažem da me samo kombinovanje ove melodije i ovog vokalnog izvođenja nije zagolicalo. Iako mi na momente užasno smeta Ivanova dikcija, posle nekoliko slušanja ova pesma mi je zazvučala vrlo prijemčivo i prijatno, osim u deonicama sa isforsiranim narodnjačkim trilerom. I vrlo je on to emotivno izveo, bez sumnje, čak i povrh nekih opštih mesta u samom tekstu pesme. Komentarišući ovu pesmu sa ljudima, dobila sam sugestiju da budem oštra, ali ja zaista nemam previše razloga za to.

Strahinja Malić Katanić

Ovde imamo starogradski ciganski bluz, a da li zbog boje glasa ili čega, već čini mi se kao da čujem malo Harija Mata Harija ovde. Ovakva muzika daleko je od moje šolje čaja, no gledano kroz evrovizijske naočare, ovo je vrlo interesantna kompozicija. Aranžman je doista prebogat i na evroviziskoj sceni bio bi em originalan em autentičan za balkansko područje, pa bi se jednom desilo da ubijemo dve muve jednim udarcem bez proklete frule više.

Dovoljno bluz da ne bude „narodnjak”, dovoljno soft aranžman da ne bude „bluz”. Preferirao bih da je drugi minut kompozicije malo manje ravan, što bi se postiglo blagim pojačavanjem ili promenom u aranžmanu. Na kraju pesme nemam baš želju da razbijem čašu, ali valjda je umerenost majka mudrosti.

Scenski nastup koji bi pratio ovu pesmu bio bi vrlo jednostavan i izvodljiv. Stvarno bih voleo videti kako bi jedna ovakva kompozicija prošla na Evrosongu, pogotovo sada kad dominiraju plastične, polureciklirane švedske dens-pop numere.

Svetlana Jukić

Volim određene kafanske balade, znate ono lomljenje čaša i grljenje svih oko sebe, dok se lirsko ja u pesmi oprašta ili od dragog/drage ili od života, ali ovu pesmu mogu i da prespavam – eto koliko osećam njenu emociju. Možda bi nekome ovo i bilo egzotično, ko to zna. Ali ne vidim ja baš tu nekakav veliki evrovizijski potencijal. Sam tekst pesme mi je i pristojan, ukoliko posmatramo konkurenciju. Zaista ne vidim zašto bi upravo ovu numeru trebalo da pošaljemo na Evroviziju. Kao da ovakvih pesama ne znamo mali milion.

Marko Vujinović

Zanimljivi su mi ovi „Grandovci” što pokušavaju na pop festivale sa ovakvim grozomorama od pesama. Hipotetički gledano, zanimljivo bi bilo videti ovu kafansku pesmu u Portugalu. Ali SAMO zanimljivo, pošto se ne sećam da je iko slao ovako nešto na Pesmu Evrovizije. Ivan ima veoma lep vokal i definitivno zna da peva, ali ovakva kompozicija… Iz Skadarlije zalutao na Beoviziju.

Žiri i kriterijumi Milica Stanisavljević Strahinja Malić Katanić Svetlana Jukić Marko Vujinović Ukupno
Originalnost melodije 10 10 4 2
Tekst kompozicije 8 8 6 8
Vokalno izvođenje 8 10 8 10
Mogućnost performansa 8 8 8 4
Evrovizijski potencijal 8 10 4 2
Zbir poena 42/50 46/50 30/50 26/50 144/200
Oznake

11 komentara

Ovde napišite svoj komentar
  • fatalna greska.ivan je dobar pevac,pesma je jako losa.trudi se da izbaci romsku dikciju,neznam zasto i ko ga je nagovorio.to je slicno kao kad srbin glumi engleza,ili ivan glumi srbina,to nije dobro.budi ono sto jesi,najbolje kad si svoj,mogao je otpevati romsku pesmu na srpskom jeziku,ali u romskom maniru,mislim da bih tu pronasao sebe i ostavio pecat na beoviziji a mozda i na euro songu.ova pesma je teska za slusanje a laka za zaboravljanje.usnija i esma redzepova,saban bajramovic,kao i elvis prisli su romski pevaci kojima tesko se moze i prici u pevanju.da da nemoj da vas cudi,elvis je bio ciganin,nikada nije krio.

  • Zamislite ovo:
    Zamračena scena, dim, kafana kao iz Skadarlije, taj neki boemski fazon, orkestar skadarlijski stoji, tipa njih troje. Prodavačica ruža, starija žena, pokušava da proda mladoj devojci ružu, koja to vešto odbija, sve kroz ples. Ivan ide korača pored stolova, ne primećuje ništa, u nekom Toma Zdravković, Šaban Šaulić/Bajramović fazonu, zagledan u daljinu, zaljubljen, pomalo nesrećno, taj pogled. Na kraju ili ona uspe da joj proda cveće, ili ipak pristane, a Ivan je ne prihvata.

  • Sve dok se budemo trudili da se dodvorimo Evropi i ukusu Evropljana prolazicemo kao prosle godine… neprimetni,
    samo evidentirani kao jedan od ucesnika.
    Poceli smo da pevamo na engleskom, pesme nam pisu stranci, pevaci nam bezlicni.
    Izgubili smo svoj identitet.
    Zasto je nama uvek prioritet POBEDA?
    Prioritet treba da bude pretstavljanje nase muzike, nase kutrure, nase zemlje, nase unikatnosti.
    Saban Bajramovic je legenda koja je u Kurticu dobila naslednika i to odlicnog naslednika.
    Ako se bude pojavio u Lisobonu, razlikovace se od svih ostalih.
    Sustina i jeste u UNIKATNOSTI.
    Balkanika i Biber su vec vidjeno i cuto od nas na Eurosongu.
    Predstavimo Evropi nesto sto do sada nismo, a sto jeste nase.
    Nazalost, ja znam da Ivan nece otici u Lisabon, jer su lobiji monopolista koji odlucuju o Eurosongu kod nas vrlo jaki.
    Ubedjena sam i da je Beovizija samo forma, a da se pobednik vec zna.
    Kurtic je nepozeljan u Lisabonu jer je Rom. (neko ce mi reci da je i Marija Serifovic Romkinja pa to nije smetalo … da ali niko u Evropi te 2007. godine nije znao za to, jer smo uspesno tu cinjenicu zamaskirali nagovestajem da je Marija lezbejka … sto je pristalicama Eurosonga odgovoaralo… vec tada smo poceli da im se uvlacimo u d…)
    Ivan Kurtic je Rom, peva stilom koji je ustolicio jedan Rom …
    Iako je pulen Ж. Ј. autor Kurticeve pesme … Ж. Ј. nece dozvoliti da se ”ciganisemo” u Lisabonu… kao sto 2009. nije dozvolio OT bendu da ide u Moskvu, jer je autor pesme bio Hrvat .. Tonci Huljic, vec je poslao svog coveka sa Cipelom koja nam se obila o glavu.
    Od svih sa Beovizije jedino Kurtic i Ni sunca ni meseca imaju svoj pecat …
    ps. @Evrpoljanin … pusti Svabici Majinu Zemlju cuda …

  • Svaki komentar je suvišan, došao je samo da se ispromoviše što mu može proći kod ljudi kojima se ova vrsta muzika dopada ali nije za Evroviziju. Mislim da bismo sa njim završili na poslednjem mestu u polufinalu i uopšte na ESC.

  • Bar 80% pesama na ovogodišnjem Evrosongu su užas,jedino bih izdvojio pesme:”Zato”i “Svatovi”jer mislim da bi smo jedino sa nekom od ove dve pesme mogli da prođemo u finale. Jedino što je dobro je da su sve pesme na srpskom.

  • Nemam ni ja ništa protiv toga, da nas prestavljaju rom ili romska pesma, ali ovo je užas.

    Jednom prilikom, kada se slavilo, sam nemcima pustio Usniju Redžepovu. Skočila švabica i počela da se uvija, kao zmija, dok nije bila mokra ko’ dodola.

    Da je 2010. išao Oliver Katić sa Jelenom Marković, bilo bi super. Pesma je bila interesantna, inovativna, Jelenin deo fenomenalan … kada Jeca drekne “Eeeeej devlaaaaa … ajde, ajde romalen, oronkle divalen …” … da ti krv zapeni od želje i volje.

    Uredu … ovo se sada teško može uporediti, jer nije uptempo numera, već jako spora balada. Međutim … kunem se u zastavu Srbije, da gledaoci sa zapada pesmu ne bi razumeli, doživeli … jedan englez je za špansku pesmu iz 1983. godine rekao, da zvuči, kao turske narikače. Ljudi to ne shvate na pravi način, jer im je takav stil potpuno stran.

    Što bi rekla JK … “Ja ovo ne osećam!”.

  • Na ponovno slušanje, pesma mi je nekako dojmljivija nego pre. Dosta je sugestivna u tekstualnom smislu ( “… a ja na tvome dlanu sneg beli” ), zaista pruža iskrenu emociju i kreativno zvuči. Lepo je upakovana ( prijatni instrumenatlni delovi ). Međutim, bez obzira na to, ja se ne nalazim u ovome, i ne verujem da ću je ponovo pustiti da je čujem.
    Što se tiče festivala i ovog i onog, pa može biti “dark horse”, jer unikatnosti među svim drugim pesmama joj svakako ne manjka.

  • Kao i slucaju Sevdaha,mnogo sam ocekivao od Ivana Kurtica, bas se malo dobilo! Moze fuzija etno romske muzike sa bilo kojim drugim zanrom,ali dajte da to onda bude boooom! Pozdrav za Origo (najbolju pesmu proslogodisnje Evrovizije!). Ovo je u maniru takmicarske pesme za Grand festival! Promasena tema.
    Mozda je moglo da bude super da se Ivan Kurtic fuzionise u Svatove grupe Biber, pa da ta pesma dobije dodatni bljesak!

  • Nemam ništa protiv da Srbija nekad na ESC pošalje neki romsko-kafanski narodnjak pod uslovom da ta pesma “otkida” i osvaja. Ovde nažalost to nije slučaj.
    Verujem da uživo izvođenje ovu pesmu podiže za jedan nivo više i daje joj emociju i atmosferu koje ovakav tip pesme ište, ali sve u svemu ne vidim nikakav evrovizijski potencijal u njoj.

  • Dečko je talentovan to se čuje,ali pesma je bezvezna kao i trileri.
    Ne treba imati previše sluha pa zaključiti da je previše trilera i kuknjave previše zaista, ružna boja glasa,ali eto jedini plus što će uživo zvučati sigurno isto kao u studijskoj verziji čak možda i bolje ,sve ostalo je loše zaista.