Pogledi

Beovizija 2018 | Srđan i Emil iz mog ugla

Srđan Marjanović i Emil Fetahović nastupiće na Beoviziji pod rednim brojem 4, a takmiče se s pesmom Bar da znam.

Cilj rubrike je da se „opipa puls” javnosti, te proceni koja bi od ponuđenih pesama trebalo da predstavlja Srbiju u Lisabonu. Dakle, u poređenju sa standardnom evrovizijskom rubrikom „Iz mog ugla”, u ovoj ne tražimo favorita sajta i ESC Serbia zajednice.

Srđan Marjanović je poznati beogradski kantautor, rok i pop muzičar, gitarista. Rođen je 1952. u Banja Luci. Njegova karijera traje duže od 40 godina, stekavši mnoge nagrade. Prodao je impozantan broj ploča: jedan zlatni i dva srebrna tiraža. Objavio je 15 albuma, napisao brojne hitove od kojih se izdvajaju Mi smo jedno drugom govorili vi, Bebo ne plači, Nije ti se htelo, Sentimenti i drugi. Napisao je knjigu „Žice”, novi roman i pesmu „OK, presvući ću se” koje promoviše ovih dana.

Emil je rođen 1997. u mestu Rožaje, u Crnoj Gori. Nastupao je i pobeđivao na lokalnim takmičenjima i festivalima u Crnoj Gori, a stekao je i zavidan broj fanova. Gaji specifičan, „agresivan” stil pevanja, a kako se još navodi na sajtu RTS-a – zrači atraktivnim izgledom i harizmom.

Srđan Marjanović i Emil | Bar da znam
muzika, tekst, aranžman: Srđan Marijanović

Iz mog ugla

Četvoro članova naše redakcije analizira svaku od 17 takmičarskih pesama, uzimajući u obzir sledeće kriterijume: originalnost melodije i aranžmana, tekst pesme, vokalno izvođenje, mogućnosti scenske prezentacije i performansa i sveukupni evrovizijski potencijal.

Svaki kriterijum ocenjuje se po modifikovanom evrovizijskom modelu: dodelom ocena/bodova 2-4-6-8-10. Tako jedna pesma može da dobije maksimalno 50 bodova od jednog člana redakcije, tj. ukupno 200.

Milica Stanisavljević

Slatko, prijemčivo, ali pomalo iritantno školsko rimovanje stihova. Vraćaju me u neku „Eva Braun” prošlost, na primer, ali ova pesma definitivno nije nešto što želim ili mogu da vidim kao beovizijskog pobednika, ili u gornjoj polovini tabele u polufinalnoj večeri Evrovizije. Već posle prvog minuta postaje monotono, besprizorno, neenergično, prerepetitivno. Fali mi svega – dinamike, kreativnosti, 21. veka, što će reći da se odlično uklapa u ovu Beoviziju, kojoj je izgleda cilj bio da nas vrati 30-40 godina unazad.

Ja mislim da ova stvar ne bi imala šanse za pobedu sve i da se vratimo u tu neku epohu koja ju je inspirisala. Toliko.

Strahinja Malić Katanić

Soft-rok kompozicija inspirisana ovim žanrom iz 70-ih godina prošlog veka, koja zvuči autentično i skoro kao da je tada i napisana. Vrlo retro i vrlo „vintidž”. Reč je o kvalitetnoj kompoziciji, ali jedan očigledan problem izdiže se nad sudbinom ove pesme kao Avalski toranj nad Banjicom – ovo nije za Evroviziju. Uopšte. Čak ni pre 15-20 godina.

Da se razumemo, Evrovizija je specijalan festival, moderan šou-program koji podržava kreativnost, diverzitet i slično, i puna je kiča i šunda koji neretko prođe i dobro, ali s razlogom ovakav tip pesme skoro nikad nije dogurao do Evrosonga ni iz jedne države.

Sporna kompozicija je dobro urađena, uključujući tekst, i za ovaj žanr ima odlično aranžersko rešenje, no ciljna grupa koja voli ovakav tip pesama obično ne prati Evrosong. Previše je možda prazna za jedan tako dramatičan festival. Još od prvog slušanja čini mi se kao da je Bar da znam napisana za domaću publiku i da joj je tu i mesto. Uz beovizijsku promociju sigurno će uspeti, bar na radio-stanicama koje preferiraju retro ili rok zvuk.

Svetlana Jukić

Meni je ovo solidna pesmičica, ali šta je sve meni solidno, e to je već pitanje. Sve je ovo krajnje neupečatljivo. Kao i za većinu ovogodišnjih beovizijskih pesama, tako i za ovu kompoziciju imam utisak da sam je slušala na radiju pre deset godina. Za evrovizijsku scenu definitivno nije. U ovoj pesmi ne postoji ništa što bi bilo koga nateralo da je čuje više puta.

Marko Vujinović

Emil je trebalo svoj talenat da iskoristi u malo modernijoj pesmi. Generalno, ovo nije nešto loše – rok pesma u stilu nekadašnjih jugoslovenskih bendova, ali za Evroviziju 2018. nam treba nešto sveže, novo, kreativnije i maštovitije. Čini mi se da je Srđan na Beoviziji samo da bi uz pesmu usput promovisao i svoju novu knjigu. Bezvezno.

Žiri i kriterijumi Milica Stanisavljević Strahinja Malić Katanić Svetlana Jukić Marko Vujinović Ukupno
Originalnost melodije 4 8 4 4
Tekst kompozicije 4 6 4 6
Vokalno izvođenje 4 6 8 6
Mogućnost performansa 2 2 2 2
Evrovizijski potencijal 2 2 4 2
Zbir poena 16/50 24/50 22/50 20/50 82/200
Oznake

8 komentara

Ovde napišite svoj komentar
  • Svih 17 kompozicija su katastrofa i uzas i nema cemu da se nadamo na Evroviziji. Svaka pesma je bar 5 puta gore od Tijaninog ‘In too deep’ a znate kako je ona prosla. Da vidimo koje ce biti kvote da Srbija NE prodje u finale pa ako su lepe da se kladimo

  • Ovo jeste melodija koja relaksira i koja može da se čuje u slušalicama dok se čita nešto ili o nečemu razmišlja. Druga strofa bolja od prve, bridž katastrofalan ( bolje da je ostala muzička pratnja, ako autori ništa drugo nisu uspeli da smisle da se peva u tom delu ) i sve zajedno jeste nekako zaboravno. Jednostavno se ne izdvaja.

  • Bar da znam je pamtljiva zbog ovog bar da znaaaaaam, medjutim ovaj deo sa je t’aime, i love u, ti amo – meh… sve se nekako raspadne,iako se jedva i stvorilo. Neupecatljivo. Dalje

  • Dopada mi se deo na gitari (pogotovo intro), strofe, ženski hor u backgroundu. Jedna od retkih “i ja Bože pomozi” pesama na ovoj Beoviziji. Refren je totalni pobačaj. Deklemovati internacionalne fraze … bezveze.

    Da nije za ESC – nije. No, okej pesma. Klasični easy listening.

  • Energija i šmek su me podsetili na Dragonfly feat. Dado Topić – Vjerujem u ljubav.
    Upravo shvatih da je od tog nastupa prošlo 11 godina!? a oni su i tada bili staromodni i monotoni. Koliko su to tek Srđan i Emil sa ovom pesmom danas.
    Kad bi ih Srbija poslala u Lisabon prošla bi gore od Hrvatske 2007.

  • Znate kako, ne bih ja ovo poslao na ESC jer znam da ljudi ne bi glasali. Ali, ovo je interesantno, zanimljivo i sto bi stranci rekli jel’ , catchy :). Ni za jednu pesmu ne bi trebali reci da nije ESC jer onda od ESC pravimo bukvalno festival muzicke prostitucije… Eto ja nemam vise nista za reci.

  • Darko Tesic Znate kako, ne bih ja ovo poslao na ESC jer znam da ljudi ne bi glasali. Ali, ovo je interesantno, zanimljivo i sto bi stranci rekli jel’ , catchy :). Ni za jednu pesmu ne bi trebali reci da nije ESC jer onda od ESC pravimo bukvalno festival muzicke prostitucije…