Beovizija 2018 Maja Nikolić
Pogledi

Beovizija 2018 | Maja Nikolić iz mog ugla

Svoju karijeru je izgradila na festivalima, osvojila 26 prvih nagrada. Njena lična karta je pesma Odlazi s kojom je postala popularna. Izdala je šest albuma. Vlasnica je hitova Varali me svi, Uzmi me, Ako veruješ, Dragane, Odlazi, Napustio si sve… Učestvovala je na brojnim festivalima i osvajala nagrade.

Maja Nikolić je živela u Los Anđelesu, Vestvudu, na Beverli Hilsu, u San Dijegu. Završila je i Akademiju za džez pevanje „Stela Adler” u Los Anđelesu. Tada ju je primetio producent festivala Mirjane von Blarikom i dobila je poziv da nastupi na filmskoj manifstaciji Golden Satellite Awards 2003, gde je pevala uživo pesmu Something to talk about iz filma „About a Boy” (Sve o dečaku) i dobila prestižnu nagradu „Zlatni satelit” za najbolju pesmu.

Cilj rubrike je da se „opipa puls” javnosti, te proceni koja bi od ponuđenih pesama trebalo da predstavlja Srbiju u Lisabonu. Dakle, u poređenju sa standardnom evrovizijskom rubrikom „Iz mog ugla”, u ovoj ne tražimo favorita sajta i ESC Serbia zajednice.

Poseban momenat za Maju je učešće na „Slavjanskom bazaru”. Naravno, i na „Bazaru” koji je održan u Odesi (Ukrajina)i Saratovu (Rusija), nagrada nije izostala. Pevala je Više nisi moj i Đelem, đelem, u aranžmanu Vladimira Graića i Željka Joksimovića i osvojila prvu nagradu. Kao pobednik festivala pevala je na Crvenom trgu u Moskvi i nagradu su joj uručili Ala Pugačova i Filip Kirkorov, velike ruske zvezde.

Maja Nikolić je nastupala na Beoviziji 2003, 2004, 2006. i 2007, te na Beosongu 2013. godine.

Kompozitor ovogodišnje pesme je njen kum i nagrađivani autor Vladimir Graić.

Maja Nikolić | Zemlja čuda
muzika: Vladimir Graić
tekst: Mia Pijade
aranžman: Ivan Ranisavljević

Iz mog ugla

Četvoro članova naše redakcije analizira svaku od 17 takmičarskih pesama, uzimajući u obzir sledeće kriterijume: originalnost melodije i aranžmana, tekst pesme, vokalno izvođenje, mogućnosti scenske prezentacije i performansa i sveukupni evrovizijski potencijal.

Svaki kriterijum ocenjuje se po modifikovanom evrovizijskom modelu: dodelom ocena/bodova 2-4-6-8-10. Tako jedna pesma može da dobije maksimalno 50 bodova od jednog člana redakcije, tj. ukupno 200.

Milica Stanisavljević

Na stranu kakav stav lično imam o Maji Nikolić kao pevaču, osobi ili šta god, ovo je jedina od retkih pesama zbog kojih sam zinula, preslušavajući svih 17. Ne kažem da je ostavila pozitivan utisak, ali je, za razliku od dve trećine pesama, ovaj turbo-etno ostavio NEKI utisak. A to je donekle ono što nam treba – ako već zaista stila ni mrvicu nemamo i za bolje ne znamo (pozdrav za RTS!), eto nam šou. Pa nek zinu i u Lisabonu. A zinuće sigurno, jer ako ste posmatrali ideje i motive ovogodišnje Evrovizije, biće vam jasno da je Maja Nikolić nešto što se tamo najmanje očekuje.

Strahinja Malić Katanić

Moderna pop numera sa etno-aranžmanskim elementima, sa zadržanom stilskom autentičnosti Maje Nikolić. Verovatno najzaraznija pesma ovog takmičenja. Taj vokal bi fantastično odjekivao kroz svaku arenu sa evrovizijske svene, a srećom, kompozicija je takva da on može da se ubedljivo manifestuje.

Ono sa čim imam problem ovde su instrumentalne deonice koje kao da vode glavnu reč u pesmi više nego sam izvođač – previše su duge. Za to vreme na sceni bi moralo nešto upečatljivo da se događa, ali nekako nemam poverenja u organizatore da bi to bilo efikasno organizovano.

Dalje, ako će već instrumental da bude brend ove pesme, morao bi biti malo jači, efektniji, malo više „heavy”. Ne samo da ga čujemo i čekamo da Maja zapeva, već da pruži bogatiju polifoničnu satisfakciju, kako bi mogli uživati i u njemu bez Maje, ako je već tako napisana kompozicija.

Ubacivanje etno-eha u aranžman, iako prisutno u više kompozicija na ovom izboru, meni je plus. Tekst je simpatičan i, ako bih sklonio skepticizam sa strane, ova kompozicija daje divan materijal za moćan performans i scenski nastup. E jedino još ovo „Hej mama” smo imali baš prošle godine kod Moldavije, ali šta je tu je.

Svetlana Jukić

Ovo je, doduše, kao nešto modernije, mada i dalje neorginalno. Etno-motivi deluju malo veštački u ovom sklopu. Meni se ovo lično ne dopada, ali ko voli neka izvoli. Etno u sprezi sa modernijim bržim zvukom su još pre deset godina na Beoviziji predstavili Aleksa Jelić i Ana Štajdohar u numeri Beli jablan (nijedna od ovih kvazietno/kvazimodernih ovogodišnjih pesama nije ni blizu pomenute numere).

Hej mama deo je bio hit prošlogodišnje Evrovizije, malo je preterano očekivati da tako bude i sada, a i ne uklapa se u celokupnu priču. Ova pesma poseduje određen evrovizijski potencijal, s obzirom da spada u brže i modernije numere, tako da je vidim u finalu (i gore od ovog je nalazilo put do finala), ali neki „vau” efekat ne verujem da će postići.

Marko Vujinović

Hteli vi to ili ne, ovde se radi o pravom evrovizijskom hitu. Graja je iskusan evrovizijski kompozitor i tačno zna šta publika očekuje i traži. Ukoliko vokalni i scenski nastup budu fantastični, mislim da je Maja konačno na pravom putu za pobedu na Beoviziji. Mogućnosti za dobar scenski nastup su ogromne, a verujem da ni odličan vokalni nastup neće izostati. Zemlja čuda je najmodernija pesma ovogodišnje Beovizije. Odiše neizvesnošću između strofa, vokalno prilično raskošna, a najveći plus kod mene imaju prelazi pred refren. Veoma dobro upakovan taj etno-momenat pred eksploziju.

Pošto ima dosta dugih i visokih nota u pesmi, Maja će morati maksimalno da se smiri i artikuliše svoje pevanje. Ova pesma ima i te kakav evrovizijski potencijal.

Žiri i kriterijumi Milica Stanisavljević Strahinja Malić Katanić Svetlana Jukić Marko Vujinović Ukupno
Originalnost melodije 8 8 4 10
Tekst kompozicije 4 8 4 6
Vokalno izvođenje 6 10 10 10
Mogućnost performansa 10 10 8 10
Evrovizijski potencijal 6 8 6 10
Zbir poena 34/50 44/50 32/50 46/50 156/200
Oznake

17 komentara

Ovde napišite svoj komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Vidim da ima mnogo pristalica pa se vraćam kratko na ovaj članak samo da konstatujem da ću, ukoliko Maja pobedi i ode na Evrosong, prestati da pratim ESC dugi niz godina. Nikad nisam ovako nešto ni pomislio, ali ako se desi da ona ode to će biti propast ne samo za Srbiju nego i za Balkan na ESC. Poslali bismo jednu jako ružnu sliku i nadam se da će bar žiri ako ne narod biti pri zdravoj pameti i ne dozvoliti takav scenario.

  • @95BG
    Istog smo misljenja.
    Svaki pokusaj da se scenski Maja uredi je sizifov posao … ona je antitalenat za igru.
    Novi pravilnik daje mogucnost da se izvodjac moze zameniti nakon Beovizije.
    Ali mislim da ce Maja Nikolic sve da poubija ako se to pokusa.
    A pesma i ceo nastup bi mogao da bude odlican sa Milicom Pavlovic ili Jelenom Karleusom, a zasto da ne i neka mladja … ima ih u GRANDU uhahhaj …

  • Mislim da je u ovom slucaju izvodjac najveci problem. Pesma bi mozda i imala nekog potencijala da je peva npr. Milica Pavlovic ili neka mladja, harizmaticna i atraktivna devojka jakih vokalnih sposobnosti. U tom slucaju ostaje mnogo prostora za savrsen scenski nastup, koji sam siguran da Maja ne moze da priusti, niti bi bilo ukusno da se ona, takva kakva jeste, baca po sceni i pravi grimase. Pesma kao pesma i nije toliko originalna, pogotovo kad se uzme u obzir stih “Hej mama” koji je prosle godine prosao odlicno u moldavskoj pesmi jer je pesma imala mnogo upectljiviju melodiju. Plasim se da to ponavljanje vrlo dojmljivog stiha moze razocarati publiku jer se sigurno ne bi postigao isti efekat, samim tim sto je ova pesma melodijski mlaka u poredjenju sa moldavskom od prosle godine.
    S druge strane moram priznati da mi je turbo folk drop odlican, ali s obzirom da je u pitanju samo isntrumental koji ostavlja tako jak utisak, to bi se moralo nadomestiti spektakularnim scenskim efektima i nastupom, a ubedjen sam da to Maja ipak ne bi mogla da pruzi. Maju svakako vidim u top 3 na predstojecoj Beoviziji, ali mislim da ne bismo mogli nista posebno da ocekujemo u koliko bi nas ona zaista i predstavljala u Lisabonu upravo iz razloga koje sam naveo gore.

  • Etno nam se pise,obrni okreni, ove godine! Što je negde moglo i da se pretpostavi jer kada je Beovizija postala referentni festival za ESC 2004. poslali smo etno, evo i sada posle pauze nedostajao nam je etno, i najozbiljniji pretendenti imaju takve pesme.
    I ja sam za to da se ne pravimo Englezi, ova pesma nas na nenasminkani nacin verno predstavlja. Mada ne moze nikako da mi se do kraja dopadne,stalno u sebi ponavljam da ce ipak mozda ispasti stravicno da to posaljemo,jer od ovog izvodjaca se nikad ne zna, sta mozemo ocekivsti na sceni i van nje.
    I dalje sam vise za Svatove ili Novu decu.

  • Maja il Balkanika na eurosong mada sam više za Maju jer je Srbija balkanske balade slala još prije 14 godina. Balkanske balade su što bi njemci rekli Schnee von gestern (Snijeg od jučer), tako da sam više za to da Maja ide jer joj je pjesma ritmična,zarazna i ima kako njemci kažu ohrwurm efekat, da kojim slučajem živim u Srbiji glasao bih za Maju al ovako ne mogu.

  • Mnogi imaju prema Eurosongu predrasude i smatraju ga paradom kiča i neukusa, poslati ovo na Eurosong značilo bi ići na ruku upravo tima koji to tvrde.

  • Generalno nemam problem sa tim da li je neko izvođač debil,loš čovek itd kada posmatram muziku ,ako je pesma odlična može biti i Hitler nebitno mi je…
    Ovde je problem što ne volim niti njenu ličnost niti pesmu ,sve ali bukvalno sve je jako loše ,jeftino,jadno,jednostavno tekst pesme je sraman u najmanju ruku,ovo je jezivo ali bukvalno,ovo ako bismo poslali bila bi sigurno najlošija pesma Srbije do sada i bilo bi me zaista sramota,ne daj Bože nikome Maju Nikolić ni na festivalu u Vrnjačkoj banji a kamoli na nekom festivalu koji gledaju Evropa,Australija…..

  • OVO JE PREJAKO !!! Kida znaci !!! MSM da ce nastup biti fenomenalan i ja vise nemam sta da kazem !!! <3

  • Jedina pesma sa potencijalom da nesto uradi u Lisabonu po mom misljenju. Nova Deca i Svatovi mi se vise svidjaju ali njih ne vidim u finalu, konkurencija je velika u drugom polufinalu. Sa dobrim nastupom, ova pesma moze dobro da se plasira. Bice dosta sporijih pesama ove godine.

  • Kako samo uspe da taaako uverljivo izgovori to “luudaaa”? A, da…
    :))
    Ova pesma se izvaja od ovih 17 i ima predispozicije da bude slušana i u Srbiji i u ESC krugovima. Smeta mi što je produkcija skromna i sve skupa ostavlja neki jeftin utisak. Pesma kao pesma ima potencijal za bombastičan nastup ali ne verujem da Maja ima taj potencijal da to iznese. Nekako očekujem jeftin utisak i na sceni, u smislu kostima, pokreta, celokupnog izgleda.
    Tekst mi ne smeta, osim dela “hej mama” jer je on prošle godine postao megahit i bez veze je već sledeće ponavljati istu stvar. Štaviše, mislim da je tekst potpuno adekvatan za Maju, skoro bigrafski. Konačno, ne peva ovu pesmu Bisera Veletanlić nego Maja Nikolić tako da je perfect match.
    Da li bih voleo da Maja predstavlja moju kompaniju/ firmu/ tvrtku/ butigu/ državu u bilo kakvom projektu? NE.
    Da li treba da nastupa za Srbiju u Lisabonu? NE.

  • Pesma ko stvorena za Jelenu Karleusu (glas nije potreban) … i njene scenske egzibicije.
    Ova pesma se ne slusa, vec gleda. Uz doradjen aranzman i Jelenu Karelusu … extra nastup.

    Sto se mene tice…

    Jedino ORIGINALNO, sirovo i do srzi nase a kvalitetno, je pesma NI SUNCA NI MESECA (Ivan Kurtic)
    To smo mi … sabantrileri u neogranicenim kolicinama … sta se pravimo Englezi …
    Balkanika i Biber … umivena stvarnost … foliranje.

  • Ovo mu dođe kao Iveta Mukuchyan 2.0 ( ili bilo ko sa sličnim fazonom ).
    Realno gledano, ovo je svakako široj publici “prijemčivije” u odnosu na većinu ostalih pesama, tako da eto tu plus neki. Majin glas mi se dopada ( u ovoj pesmi barem ) i lepo je iznivelisan. Ostatak numere zvuči kao veštački sjedinjena celina ( moj komentar je i ranije bio da se tradicionalniji momenti osećaju kao isforsirani ). Međutim, dobro je da ne manjka energije i jačine, ali je na ovu melodiju trebalo napisati drugačiji tekst ( ili mističniji od ovoga, mada nije totalni kolaps ).

  • Jeftina produkcija, tekst je toliko glup, da me je sram, što razumem jezik, na kojem se peva. Morali bi još dosta poraditi na aranžmanu itd..

    Ova numera je produkcijski lošija od svega, što je GRAND izdao zadnjih godina. Maja je dobra interpretatorka i zaslužila je kvalitetniju pesmu. Produkcijski bolju, pristojan tekst … šta je ovo? “Gore, dole, pore, hej, mama, hej”? Da bi to snimila neka pevačica iz GRAND produkciji, ova stvar bi bila predmet sprdnje. Ovako je to … znate već.

    Nekada sam Maju obožavao, krajem devedesetih, i prvih godina novog milenijuma … kakve su ovo pesme bile. Ta Maja više ne postoji.

    Ova nova Maja mi se ne dopada. Konfliktna osoba, koja je tužena zbog govora mržnje, protiv jevreja (to bi novinari iskopali), homofobičnih komentara … zar takva osoba treba da maše srpskom zastavom iz green rooma? Ne, nikako.

  • Vezano za ovaj skarabudž, samo me jedno zanima. Da li Maja već ima pripremljen govor za konferenciju za novinare, koju će da sazove odmah posle glasanja na Beoviziji, a na temu neregularnosti ?

  • Loše, loše. Tekst na nivou deteta predškolskog uzrasta, “hej mama, hej mama” ma daj beži..

  • Ne znam sta bih rekao za ovo. Niti mi se svidja niti mi se ne svidja ali da ostavlja utisak ostavlja. Jedino sto bih zamerio je tekst koji kad dodje do deonice “malo gore malo dole upija me on u pore“ ,dodje mi da ugasim odmah. ..