Pogledi

Beovizija 2018 | SevdahBABY iz mog ugla

Danas, kao i pre 13 godina, SevdahBABY je jedan čovek. On se zove Milan Stanković i najviše uživa kada u svojim pesmama meša različite muzičke kulture. On snažno veruje da je muzika univerzalna, da je balkanski sevdah isto što i američki bluz ili brazilska tristesa. Milan je pre svega muzički producent i kompozitor, ali i umetnik u najširem smislu te reči – muzički je aktivan kao gitarista i vokal, a kao dizajner, montažer i reditelj autor je svih vizuala projekta SevdahBABY.

Cilj rubrike je da se „opipa puls” javnosti, te proceni koja bi od ponuđenih pesama trebalo da predstavlja Srbiju u Lisabonu. Dakle, u poređenju sa standardnom evrovizijskom rubrikom „Iz mog ugla”, u ovoj ne tražimo favorita sajta i ESC Serbia zajednice.

SevdahBABY je ime koje publiku momentalno asocira na pokretljive plesne ritmove i dobru zabavu. U projektu je učestvovao veliki broj muzičkih saradnika, pre svega pevača, ali je Milan konstanta koja kreativno i produkcijski nosi SevdahBABY priču kroz sve ove godine.

Nastupao je na Beoviziji i 2009. godine sa „Mikijem Elementom”, kada je s pesmom Previše reči zauzeo 12. mesto u polufinalu.

SevdahBABY | Hajde da igramo sada
muzika: Milan Stanković, Predrag Radisavljević
tekst: Milan Stanković, Predrag Radisavljević, Tijana Žunjić
aranžman: Milan Stanković

Iz mog ugla

Četvoro članova naše redakcije analizira svaku od 17 takmičarskih pesama, uzimajući u obzir sledeće kriterijume: originalnost melodije i aranžmana, tekst pesme, vokalno izvođenje, mogućnosti scenske prezentacije i performansa i sveukupni evrovizijski potencijal.

Svaki kriterijum ocenjuje se po modifikovanom evrovizijskom modelu: dodelom ocena/bodova 2-4-6-8-10. Tako jedna pesma može da dobije maksimalno 50 bodova od jednog člana redakcije, tj. ukupno 200.

Milica Stanisavljević

SevdahBABY mi je oduvek bio vrlo interesantna pojava na našoj muzičkoj sceni; ima taj neki ekscentričan, u neku ruku i provokativan stil, ali moram priznati da me ni u jednom trenutku nije „izuo” što se bilo kog aspekta njegovog muzičkog stvaralaštva tiče. Pesme sa ženskim vokalima su mi bile intrigantnije; ovaj iskorak mi je mlak, podseća na devedesete, čitav tekst je jedno veliko opšte mesto, sve je nekako bledo i neupečatljivo. Mislim da je ovo jedna od lošijih pesama i u njegovoj karijeri, ali i dalje jedna od zanimljivijih na Beoviziji. Što je, opet, tužno.

Strahinja Malić Katanić

Lepo je, a i neuobičajeno, čuti „čilstep” na domaćem izboru. Aranžmanski verovatno najsavremenija kompozicija ove godine na Beoviziji. Ipak, ono što me brine je manjak energije. Razumem da pesma nije pisana da podigne masu na noge, naravno, (mada tekst kao da jeste), ali je malo ravnjikava. Odlična za otvaranje šoua i zagrevanje, ali ne baš najpogodnija, niti za demonstriranje vokalnih sposobnosti, niti za neki spektakularan nastup, a aranžman je previše dobar da bi se išlo na kartu minimalizma. Sve u svemu, skladno i moderno. Uzgred, jeste li primetili staru „evrovizijsku tehniku” da se refren čuje samo dva puta? Daaaaa, još uvek je aktuelna izgleda, pa i ovde.

Svetlana Jukić

Pre prvog svog komentara htedoh samo da napomenem da su ovi bodovi veći od realnih, budući da sam zbog očajne ponude pesama morala da spustim kriterujume.

Što se mog generalnog utiska tiče, ova pesma bi mogla da se pusti na nekoj žurci i slično, i mogla bi da bude deo opšte atmosfere. Nije katastrofalna, ali se brzo zaboravlja, sasvim je neupečatljiva i previše je staromodna (ponekad retro i nije in). Kritične tačke su ravna melodija, izlizan tekst, sveopšta neorginalnost. Da iskrena budem, ovo je krajnje neorginalno, mada to važi i za preostalih šesnaest pesama. Sve ovo mi deluje nedovršeno i nedorađeno i previše ravno. S obzirom da smo prošle godine upravo ovog izvođača naveli kao „evrovizijski potencijal”, ovo je krajnje razočaravajuće, budući da u svom repertoaru ima mnogo kvalitetnijih interesantnijih pesama.

Marko Vujinović

Nisam znao da Milan „ume” da peva. Ovaj disko „komad” je davno prevaziđen na Evroviziji. Neinventivno, nemaštovito, dosadnjikavo i zastarelo. Kada smo u rubrici „Evrovizijski potencijali” rekli da bi trebalo da nas predstavlja SevdahBABY, definitivno nismo ciljali na ovaj tip pesme. Zaista zabrinjavajuće.

Žiri i kriterijumi Milica Stanisavljević Strahinja Malić Katanić Svetlana Jukić Marko Vujinović Ukupno
Originalnost melodije 6 6 6 2
Tekst kompozicije 2 4 4 4
Vokalno izvođenje 2 2 4 2
Mogućnost performansa 6 2 6 4
Evrovizijski potencijal 4 4 4 2
Zbir poena 20/50 18/50 24/50 14/50 76/200
Oznake

11 komentara

Ovde napišite svoj komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Ovo je mozda uz Kurtića za mene najvece razočarenje. Od njih sam baš mnogo očekivao. Ništa, mlako, dosadno, kad je čujem kao da je nisam čuo.

  • Ne bih da prepisujem od drugih, ali ova “pesma” je staromodna, kao da je pisana pre Marije Terezije. I ne samo to … još je i loša, bezlična … . Očekivao sam mrak pesmu, koja rastura.

  • Zajednicki imenitelj mnogim pesmama ove Beovizije je, da ako su lose, onda su bas sa velikim L. Takva je i ova pesma Sevdah baby-ja. Ne mogu je previse analizirati, ali ovo je preskromno i nisam ocekivao ovako nesto od njih. Zapravo moje okruzenje zna da sam ih navodio u top 3 svojih ocekivanja pre preslusavanja pesama,bas zato sto oni kogu i umeju zanrovski da odskoce. Bas su razocarali ovaj put…

  • Da, najtužnije je što je ovo jedna od svega nekoliko pesama koje zaslužuju da se uopšte zaustavite i date komentar. SevdahBaby s početka karijere i ovaj danas, dva su čoveka. Pesma sa prethodne Beovizije mu je bila pesmetina, ovo je nekreativno, bezidejno, otužno staromodno i , pre svega, OBARAJUĆE!
    A jel’ ovo ujedno i najmodernija pesma na ovoj Beoviziji??? 🙁

  • Joojjjj… Ovo je lose. Najiskrenije sam razocaran. Ocekivao sam neki ritam i nesto kao sto je obrada Kokete ali sta sad. NZM sta drugo reci…

  • U potpunosti se slažem sa Markom, Milicom i Svetlanom po pitanju toga da mu je ova pesma najgora. Za pet godina je se niko neće sećati.

  • Čovek kao da je jedno jutro za sat vremena uz kaficu i cigaru napravio pesmu.

  • Ceo minut sam odslusao i nikakav utisak nije ostavilo na mene. Mnogo retro,staromodno i neubedljivo…

  • Kao što već napomenuh pre nekoliko dana, ovo je bledo. Kao kad prvi put čujete neku pesmu i ona vam se dopadne ili vam je bar ok. Onda tu pesmu slušate neki vremenski period i nakon toga vam se smuči i nemate želju da je ponovo pustite/slušate. E ova pesma se oseća kao da se vrtela predugo i onda jednostavno ne ostavlja utisak.

  • O ovoj pesmi ne treba trošiti previše reči.
    Prvi put kada sam čuo ovu pesmu umalo nisam zaspao a pritom je pesma brza i trebalo bi da podigne publiku a ja sam jedva izdržao da ne zaspim posle jednog minuta ove pesme,tako da…..

  • Cela suština je stala u Milicin komentar “Mislim da je ovo jedna od lošijih pesama i u njegovoj karijeri, ali i dalje jedna od zanimljivijih na Beoviziji. Što je, opet, tužno.”

    Odgovor na cilj rubrike – ne, ne bi trebalo da predstavlja Srbiju u Lisabonu.