Balkan, Balkan! Pogledi

Samo JEDNO pitanje autorima, izvođačima i muzičkim urednicima

Glavna i odgovorna urednica Zabavnog programa RTS-a Olivera Kovačević nedavno je izjavila da domaći izbor za Pesmu Evrovizije uvek izaziva burne reakcije u jednom delu javnosti. „To je deo našeg folklora i sasvim očekivana pojava”, kazala je Olivera. Ni ova godina nije izuzetak.

Ipak, za razliku od „te” javnosti, kojoj je Evrovizija neko opšte tabloidno i estradno mesto, ova „moja” javnost ima debeo razlog da postavlja neka malo drugačija pitanja.

Ali ja ovog puta neću rasipati energiju na to.

Neću postaviti pitanje o tome ko su osobe – koji su to muzički urednici RTS-a bili deo selekcione komisije, imenom i prezimenom?

Ne želim sada da znam po kojim kriterijumima su izabrane pesme za festival – da li su pesme nekim sistemom bodovane ili su usmenim dogovorom članova izdvojene one najbolje…

Takođe ne mogu ni da se bavim pitanjem da li je moguće da nijedan strani kompozitor, a znam da ih je bilo, nije poslao dovoljno dostojnu pesmu za takmičenje, iako je konkurs bio otvoren za sve zainteresovane autore…

Potpuno bi bilo bespredmetno da se sada bavim temom potencijalnog nepotizma i sukoba interesa, budući da se na spisku izabranih autora nalaze neki rodbinski ili poslovno bliski RTS-u…

I zašto nije naznačeno pravilnikom, kao što je slučaj svugde u Evropi gde se organizuju nacionalna evrovizijska takmičenja, koliko će pesama učestvovati na festivalu, već smo dobili jedan tako „uobičajen” broj – 17…

I kako je moguće da još uvek ne znamo koji sistem bodovanja će biti primenjen na Beoviziji? Da li onaj „savremen”, proporcionalan, kakav gledamo na Evrosongu, Melodifestivalenu, na Malti, u Švajcarskoj, ili onaj stari, klasični, prevaziđeni?

I svašta još nešto ima što više nemam nameru da pitam i za koje mi odgovori nisu potrebni.

Ali posle svega, želim iskreno da pitam SAMO JEDNO – sve autore, i koji su prošli i koji nisu prošli selekciju, i izvođače, i muzičke urednike:

Da li ste bili svesni, da li ste imali uopšte predstavu o tome za koje i kakvo takmičenje se prijavljujete, i s kojom svrhom?

Aman, bre!

Slobodan Todorović
dugogodišnji evrovizijski novinar, osnivač i glavni urednik sajta ESC Serbia | Evrovizija.rs

Oznake

26 komentara

Ovde napišite svoj komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  • Imamo par pesama koje, kad bi pobedile na Beoviziji, bi mogle da naprave dobar plasman na Evroviziji. To je realnost. Evroviziju gleda oko 200 miliona ljudi i sve je moguće.

  • Ni sunca ni meseca – Ivan Kurtić … To smo MI … ogoljeni do srzi … SABANI u izvornom obliku!!!

    Balkanika i Biber su sminkanje i mirisanje NAS “neokupanih (prljavih i smrdljivih) SABANA”. Znaci FEJK.

    O prasecim nogicama ne bih. Uskoro ce post!

    Ostali se prave Englezi …

  • @Dejan

    Šta reći, šta reći … upravu si. Dobro si sagledao i analizirao situaciju. Komentar bi tako mogao komotno izaći u “Die Zeit” ;).

  • Problem je kompleksan i ne postoji jedan razlog za ovakvo stanje već je to skup mnogih razloga. I definitivan manjak inspiracije, i opšta kriza u pop muzici, i letargija, i loša cost-benefit analiza (ako se baviš pop muzikom uložena sredstva ti se najverovatnije neće vratiti) što logično dovodi do nezainteresovanosti, i korupcija, i klanovi, i ogomne sujete autora (niko neće da se takmiči ako nije siguran da će pobediti), itd, itd… Neke od ovih stvari su posojale i ranije, naravno, a sve su vremenom progredirale, u velikoj meri.

    Ali ima tu još jedna stvar koja se ne spominje a trebalo bi je uzeti u obzir. Internet i još uvek donekle TV. Elem, ranije su festivali bili odlična platforma za predstavljanje muzičkog stvaralaštva i dospevanje u žižu javnosti. Za mnoge autore i izvođače, malte ne, jedina. Novinari, prostor u medijima, dopevanje na TV (u vreme 2-3 TV kanala), susret sa kolegama, kontakt sa publikom i mogućnost da im se obratiš i dobiješ povratnu reakciju… tako da su festvali bili popularni i isplativi za sve koji na njima učestvuju, čak i one koji u startu znaju da nisu u trci za pobedu. Sada im za promociju nije potreban festval. Postoje druge platforme koje se koriste za predstavljanje novih pesama i dospevanje u žižu javnosti (u zavisnosti šta je kome cilj on odgovarajuću platformu i bira).

    Festival u očima većine današnjih muzičara više nosi negativnu konotaciju i bespotrebnu zavrzlamu i obaveze nego nešto pozitivno. Takođe, nova publika nema odnos prema festivalima kao što smo mi imali. Možete li da zamislite današnje tinejdžere ili dvadesetogodišnjake da prate s pažnjom Beoviziju sa 25 pesama ili pak 3 večeri Splitskog festivala – ne. I to nije tako samo kod nas već u celom regionu, npr. u Hrvatskoj koja je uvek imala dosta dužu i negovaniju festivalsku tradiciju. Pa gde su sada, ne samo Dora (za koju smo nekad mislili da se nikad neće ugasiti), već i Splitski festival, Zadarfest, Budvanski festival, Sunčane skale, Skoplje fest itd. Nestali, ili jedva preživljavaju sa jednakim kvalitetom i odjekom kakvog nudi i Beovizija.

    Nekad je teško prihvatiti realnost, ali je potrebno zbog nas samih kako bi na vreme podesili lestvicu očekivanja i kako ne bi bili duboko razočarani, pa onda uletali u žestoke polemike, čudili se i isčuđavali, proklinjali sve redom i sl. Kada sagledamo ceo kontekst, povratak Beovizije je doneo pravu sliku stanja naše pop muzike i našeg društva.

  • @Veteran

    Jermenija je jedna od najuspešnijih država na ESCu (iako nisu pobeđivali) … ukoliko ti je promaklo ;). Moldavija je prošle godine bila treća, te su dobili medalje, od predsednika, za uspeh, na ESCu. Rusija … i tu bih sada mogao nastaviti. Proveri statistike.

    I pre je se znalo da je sve namešteno na Beoviziji i Jugoviziji, pa su išle Lepa Brena, Neda Ukraden, Josipa Lisac, Oliver Dragojević, JK, Željko Joksimović, Ana Nikolić, Ivana Jordan … ne – nije bilo tada drugo vreme, blablabla. Sve je bilo potpuno isto.

    No, hajde … možda je skup svega doveo do ovoga. Korupcija, manjak inspiracije kod kompozitora, volja kod pevača (Šta će mi to! RTS ne ulaže, ne pomaže, preušten sam sam sebi nakon pobede na Beoviziji!) … ali ovo smeće koje su nam servirali je nepodnošljivo. Ne mogu još da se saberem. Ovo je prevazišlo i najgore košmare. Što bi rekla Aleksandra Radović, “Posle ovoga moram na jedno unutrašnje čišćenje!”.

    U Italiji se digla velika frka, zbog Sanrema. Na internetu su objavljivali čak i stilizovane umrlice, iliti čitulje, sa slikama Ermala Mete i Fabricija More, te natpisom “Creatività” iznad njihovih glava. Tamo se očigledno još uvek ceni kreativnost, dobra pesma i umeće. Kod nas se neki čak i znaju pohvaliti, kada “maznu” nečiju dobru pesmu, malo obrade stvar, pa istu objave pod lažnim imenom.

    Daleko smo mi od svega … Švedske, Evrope, Sveta … od nas su i Bog i Darvin odavno digli ruke.

    @Neko

    U “more kiča i šunda” su dodali još više kiča, kempa, treša, šunda i garbiča. Bolje je nemati nikakav festival, nego imati užasan festival (čitaj: kao ovogodišnju Beoviziju).

    Zaista misliš da na Beoviziji sve ide regularno? Kao, pošalješ pesmu i … joj … koja naiva ;). Sve je to unapred isplanirano. Olja zna već sada ko ide u Lisabon ;).

    Da pojasnim u čijem grmu leži zec ;). Svi smo mi želeli Beoviziju, festival, gde će se pevači, odnosno kompozitori nadmetati, odmeriti snage. Međutim, dobili smo “festival”, gde svaki dan menjaju ili krše pravila (koja su i ovako nejasna). A kao šlag na torti – pesme su bledunjave, nedovršene, produkcijski katastrofane … zvuče kao da su snimljene na plastičnim tanjirima, tekstovi su toliko loši, na sam u više navrata pocrveneo, dok sam slušao te “pesme”.

    Takođe nam je jasno, da danas više nema klasiče “evrovzijske pesme”. No, valjda ćemo se složiti, da pesma, koja ide na Evroviziju treba biti posebna, ambiciozna … ovo, što smo dobili, ne ispunjava ni kriterije, da se nađe na nečijem albumu, da “popuni rupe” (aj, turi još ovu, da imamo osam, deset pesama, pa izdaj album), a kamo li da ide na jedno međunarodno takmičenje. Toliko.

  • @Evropljanin

    Melodivestivalen je bio samo primer, naravno da smo daleko od toga. Korupcija ima itekako veliku ulogu. Kad su Jermenija, Gruzija, Albanija, Moldavija imali uspeha? Zamisli da sam ja dobar kompozitor ili pevač pa nema boga da bih se prijavio na Beoviziju kad znam da je sve namešteno i da je korupcija ogromna u RTS. Samo bih se iznervirao gledajući kako neki brat od tetke ide na Evroviziju. To je najviše i rasteralo dobre pevače da se prijavljuju jer je od početka Beovizija bila puna kontroverzi.
    Za Balkaniku si upravu, zato što sam malo pre video da su pregledi na Youtube pesme Svatovi vraćeni za nekoliko desetina hiljada iako su bili u blagoj prednosti ispred Balkanike. Oni imaju i jači renome ali izgleda da i RTS tipuje za njih.

  • Iskreno, ne razumem čemu ovoliko loših komentara… Ja sam zaista srećna što mi konačno imamo neki festival zabavne muzike pa makar i ovog tipa. U moru kiča, šunda, raznoraznih narodnjaka, zvezda i zvezdica i ovo je korak napred. Zašto bi bilo ko interno birao tj. odredjivao ko će Srbiju da predstavlja na Eurosong-u kada može da se napravi ovakav festival gde muzičari lepo pošalju pesmu i takmiče se?! Ko je nama kriv što neki izvodjači i kompozitori neće da se takmiče jer im je ispod časti ili šta već. Tako da, imamo ove koji hoće i kraj. Uvek će biti onih koji će naći manu i najboljoj pesmi. Ako znaju bolje i ako misle daje lako napisati pesmu, trebali su da konkurišu. Ali nema veze…imaće prilike sledeće godine, nadam se. Do tada, neka smire strasti malo…
    Toliko, pozdrav!

  • @Veteran

    Priča ti ne pije vodu ;P. Većina država, koje nastupaju na ESCu su duboko iskorumpirane … i šalju mrak pesmetine na ESC. Jermenija, Azerbejdžan, Gruzija, Ukrajina, Rusija, Albanija, Moldavija … mogao bih da nabrajam do prekosutra.

    Razumem šta želiš da kažeš. Delovno si možda i u pravu … ali, daj brate, nemojmo sami sebe obmanjivati – uvek se znalo unapred ko ide na ESC. Tako je i ove godine. Ja tipujem na Balkaniku ili Biber. Verovatno Balkanika, jer imaju veći renome.

    Mi smo čak toliko glupi, da ne znamo ni dobro da namestimo festival ili napišemo dobar plagijat, kao druge države.

    Upoređivati Melodifestivalen sa Beovizijom je kao uporediti Grejs Keli sa Ćićolinom ;P. Švedska je jedna od najbogatijih država u svemiru … a Srbija … joj majko mila.

  • Nemojte ljudi ko boga vas molim, nemam više snage da čistim bunar..

    Nije to samo Beovizija, u svim sferama smo mi daleko iza drugih država. Bože moj, da li je toliko teško pogledati kako se to radi u drugim državama, pa imamo internet danas evo ja mogu da otvorim Youtube i da pogledam kako rade ljudi na Melodifestivalen. Stvar je u tome što nam je država duboko u korupciji pa je i RTS naravno. Uvek ista lica, uvek Leontina u žiriju, Marko Kon i drugi fosili naše Evrovizijske scene. Ljudi mi od Beograda 2008, znači 10 godina već nemamo normalnog predstavnika koji bi prišao top 10 niti se uopšte trudimo. Ne zaboravimo da tu idu narodne pare, da bi se neki brat od tetke tamo progurao i malo otišao u Evropu na izlet.

  • Moram još da izdvojim top 3 detalja koja ulaze u rang “neprocenjivo”.
    1. Da li ste i u najluđim snovima pomislili da ćete ikada ponovo čuti za Lanu i Alda? Iskreno. Trenutak uočavanja njihovog imena (ili naziva, pošto je reč o grupi) na spisku takmičara – neprocenjivo!
    2. Official fotografija Maje Nikolić na official Beovizija YT kanalu, praćena Majinim brzopoteznim intervujima “Dovešću Evroviziju ponovo u Beograd” – neprocenjivo!
    3. Rambov upad u pesmu Beti Đorđević skoro kao nekadašnji upad u legendarnu “Caku” Miroljuba Brzakovića Brzog – neprocenjivo!

    A biće toga još dosta, recimo u najavi, 7 voditelja Beovizije – da nije tako egzaktno procenjivo (7) bilo bi neprocenjivo.
    🙂

  • Ne znam za vas ali ja sam se sjajno nasmejao i zabavio slušajući pesme i prateći reakcije i celu frku koja se podigla. Nije li to i smisao festivala? 🙂 Želeli smo Beoviziju, kukali, žalili se godinama i evo dobili smo je, na opštu radost i oduševljenje. Pa pogledajte samo koliko je danas komentara na ovom sajtu. Skoro više nego u celoj prošloj godini (ne računajući rubriku Iz mog ugla). Sjajno! Rečeno savremenim rečnikom “Internet se zapalio”. 🙂 Šta će tek biti do 20-og a tek nakon 20-og. Narodu zabave na pretek, a RTS je već izabrao. Svi zadovoljni. Win – win!

    I kao što kaže jedna takmičarska pesma da ne lupamo više glavom kroz zid jer nešto će se razbiti – ili glava ili zid, uvek smo i imali interni izbor, bilo da se zvao interni-interni ili interni-festivalski svi naši predstavnici uključujući i JT, MK, BS, M3… su interno izabrani.

    Uživajmo u festivalu i svemu što on nosi.

  • @Sasa

    Ja sam ti odgovorio na tvoje “mišljenje”, da smo “nezahvalni” i “pohlepni”. Itekako ima potrebe za takvim tonom. Kao, “ako se neko pronašao”? Ma nemoj. Kome je moglo biti namenjeno, ako ne nama, kada si komentar ovde ostavio?!

    Da si odmah napisao komentar, kao sada ovaj, ne bih tako odreagovao. Ali kada još nama … treba da napišemo “Draga Olja, draga Anja … puno Vam hvala, na lepim pesmama”? Ovo je uvreda za sve nas Srbe.

    Ja odgovorno tvrdim, da ima boljih kompozitora i samim tim boljih pesama u Srbiji … na kraju krajeva – kao što je i Slobodan nagovestio: bolje da je opet neki strani autor napisao pristojnu, korektnu pesmu za nas, nego da se brukamo sa ovim “pesmama”.

    Kao što vidiš, jako sam šokiran, ljut, ogorčen … i mnogo štošta. Ovo je zaista veliki šok za sve ljubitelje Pesme Evrovizije. I to ne samo u Srbiji!

  • @Evropljanin
    Kao prvo samo sam dao svoje misljenje i nema potrebe sa takvim tonom,jer svojim komentarom nisam nikog uvredio, drugo je to ako se neko pronasao u njemu.
    Kao drugo zaista je nerealno opet naglasavam nerealno, da dobijemo hitove. Lepo ste rekli,treba da budu izvedene fenomenalne pesme ali ih prosto nema. Jer niti ima ko da ih napise niti ima ko da ih izvede. Ne kazem da nema nego ih ne interesuje. Interesovanje za Evroviziju je ocito opalo, a ta Beovizija iz 2003. i ova danasnja su dva vremenska perioda koja se ne mogu porediti. Sto se tice izbora predstavnika treba imati nacionalni izbor,po mom misljenju, jer ima takmicarski duh i najpravedniji je…

  • @Sasa

    Daj ne lupetaj – ko je kritikovao 2004. , 2005. ili 2006. kvalitet pesama? Sada smo još i pohlepni, te nezahvalni, jer se bunimo, što je Olja izabrala “Vilo, šta je bilo”? Ne izvrći nam reči u ustima.

    Itekako je relno očekivati, da se na nacionalnom izboru nađu bolesno dobre pesme, kao “Da ti se dlanovi zalede”, “Romale romali”, “Molitva”, “Čija si” … da ne nabrajam bezveze.

    Sve se nama sviđa, ukoliko se to radi stručno i kako treba. 2003. je se nacionalni izbor vratio nakom 12 godina i pesme koje su tamo izvedene se i dan danas pevaju.

    Treba te biti sram, da imaš obraza, još i da braniš ovo smeće. Srpska posla. Treba još da se zahvalimo Olji? A?

    Na Beoviziji treba da se izvedu fenomenalne pesme, gde te uhvati ekstaza, čim čuješ melodiju … ne neke, gde se zgražavaš i misliš da te neko z… ! Sram te bilo, što si pokušao da opravdaš ovo smeće.

  • Svi koji su trazili Beoviziju,dobili su je. Kvalitet pesama nije nista posebno ali sta je tu je,najlakse je sad kritikovati i pametovati. Ali dobro sta ocekivati za nas koji smo uvek nesto nezahvalni i pohlepni, te nam se ne svidja ni interni izbor ni nacionalni izbor i uvek trazimo nesto drugo pa kriv je onaj pa ovaj. Ima par solidnih pesama, ne moze da se kaze da nema bas nista i da su sve katastrofa. Beovizija se tek vratila i mislim da je nerealno ocekivati sad pesme koje ce postati hitovi preko noci. Sacekajmo 20.februar pa da vidimo i cujemo uzivo pesme…

  • Ovo je sramota… mozda i najbolja stvar je NEMAM KOMENTAR posto sam preslusao pesme sve

  • Možda nije u redu da dajem komentar, s obzirom da pesme još nisam stigao da preslušam, ali kao osoba koja nije prošla selekciju kao koautor jedne kompozicije, želim da odgovorim na postavljeno pitanje autora ovog teksta.

    Prijavili smo se na konkurs za koji je rečeno da se završava do određenog datuma, na volšeban način uspeli da ispoštujemo rok, na uštrub produkcijskog kvaliteta, da bi rok bio produžen i to poslednjeg dana (umesto da je na vreme rečeno da će biti produženja). Bio je to konkurs na kome je trebalo da se izabere 10 kompozicija, a selekciona komisija sastavljena od renomiranih muzičkih profesionalaca, rekli su tako, vodiće se isključivo umetničkim kriterijumima u odabiru pesama. U prvi mah je rečeno i da će pesmu za Lisabon birati isključivo stručni žiri, pa je to kasnije promenjeno. Takođe, u jednom od retkih obraćanja ili saopštenja (ne pamtim više), rečeno je da će javno biti objavljen spisak SVIH prijavljenih autora i kompozicija.
    Olja Kovačević je rekla, objavljujući imena učesnika Beovizije, da je 30tak urednika RTS-a (koji su to toliki, aman, a da imaju veze sa muzikom), preslušavalo pesme 2 dana i ocenjivalo svaku pesmu, te da je napravljena rang lista sa koje je 17 najboljih stiglo do Beovizije. Što baš 17? Da, osim što je to tako uobičajen broj učesnika 🙂
    Pismenim putem sam se obratio Anji Rogljić, sa molbom da saznam sudbinu pesme sa kojom smo konkurisali, jer ako postoji rang lista, onda postoji i 21. i 54. mesto i jako mi je bitno da znam kako smo rangirani. Da ne pominjem, da mi je za početak, najvažnije da saznam da li smo uopšte bili u toj predselekciji, da li je pesma srećno stigla u prave ruke u RTS, jer normalno, ne dobijate nikakvu povratnu informaciju. Konačno, želeo bih da znam, da nismo prekršili neku tačku nedovoljno jasnih propozicija vezanih za samo slanje pesme pa da nismo, npr. diskvalifikovani (Koverat u koverti, šifra u koverti, ali da se ne vidi, mora da bude anonimno a šalješ preporučeno, pa tvoje ime još kako figurira kao potpuno javno navedeno). Da, zamislite situaciju u kojoj ste ubeđeni da se takmičite na jednom konkursu, a možda tamo vaše pesme uopšte nema!

    Kada sutra budem čuo najboljih 17 sa konkursa, imaću i potpun odgovor na pitanje urednika sajta. Ovaj preliminarni bi glasio da sam utiska da u momentu raspisivanja konkursa, uopšte nije postojala tačna vizija šta dalje – eto vam konkurs, a mi ćemo već, jednog dana, sa tim nešto i da uradimo!

    Samo da napomenem da nisam ozlojeđen i da bi me obradovalo da čujem 17 pesama za koje shvatam zašto su tu gde jesu. Najiskrenije!

  • Maja Nikolić je užas niko i nije rekao da je ona kao i njena pesma vrhunska, ne znam odakle tebi to.
    Što se tiče ostalih izvođača ,napisao sam ako si video da sam mnogo više očekivao od beovzije i izdvojio 5 pesama i to jedva ali ne 5 pesama koje su fenomenalne već su u neku ruku prihvaljive a najbolje dve su mi samo solidne,tako da svakako ova beovzija je daleko bolja od beosonga 2013. tada smo imali jednu ili nijednu pesmu vrednu pomena,sada imamo čaak nekoliko.
    Ako smo onda ispali i to jedva u polufinalu 2013. sa onom “pesmom” onda bi po toj logici ove godine trebalo da pobedimo haha 😀
    Zavisi od konkurencije,jer ako sve pesme budu ovakve kao ovih 7 do sada izabranih onda ne brinem za Srbiju,lagano ćemo bez problema proći u finale 🙂
    Plus ljudi glasaju za te etno stvari,dijaspora glasa čim vidi da je pesma etno i na našem jeziku daleko lošije pesme su prolazile u finale i dobijale dosta poena pod zastavom Srbije,tako da sve zavisi od konkurencije ako bude ovakva odosmo mi u top 10 kao 2015. godine.

  • Aman ljudi bre – šta je se vama? Maja ima sramnu pesmu. Kako je nije sram i sramota da, kao žena, koja je prešla četiri banke snimi takvu pesmu?! Na stranu njenu narav, farmu itd. … nekada, dok su joj daske bile na broju, sam je obožavao – “Uzmi me”, “Ako veruješ”, “Dragane”, “Iz inata” … ali ovo sada je velika sramota. “Ubija me on u pore, hej mama, hej” – ako je ovo dostojno afirmisanoj pevačici, idem da se ubijem momentalno.

    Balkanika – “New gajde”, “Kermes”, “Dolina suza” … i sada ova “pesma”?! Prevaziđena je fora “Mitreleeeeeheeeheeeheee!”. Mada, ovo je još manje zlo, kakve “pesme” sve ima.

    Boris Režak – za mene on nije nikakav srbin. “Ma vilo, šta je bilo”. Šališ se, Borise? Reci da se šališ. Dao bih mu 24 sata da se gubi iz Srbije.

    Ivan Kurtić … nemojte me vući za jezik. Molim vas, nemojte. Ko Boga, u kojeg ne verujem, vas molim – nemojte.

    Beti, kao, ne bi išla, da pobedi? To smeće od “pesme” da pobedi?!

    Srđan i Emil, te Lord imaju jedine pesme, koje su “i aj Bože pomozi”.

    Ni slučajno nemojte zucnuti da hejtujem – još sam dobronameran! Svako ko prati komentare zna, da sam bio zadovoljan spiskom učesnika. Ali ovo smeće je sramno. Joj Tićo, iliti Tidžo … kako god … sestro mila … daj još jednom idi otpevaju onu “Intu ze dip” … ona je, naspram ovih, zaista belosvetska pesma.

    Ponavljam – svako kome se ovde nešto ozbiljno dopada neka se leči.

  • @Evropljanin
    Jeste UK ima loše pesme i to je činjenica i opet će biti bottom 3 zagarantovano kao i svake godine.
    Koju god pesmu sa ove “nikada užasnije” beovizije da pošaljemo bolje ćemo proći od UK,oni su uvek u finalu inače nikada u životu ne bi se plasirali u finale sem 2009. godine verovatno.
    Ne znam to ljudi očekuju od ove beovizije ja ne razumem?
    Štaa?
    Da pošaljemo nešto u stilu Pavarotija na evrovziju ,ili možda Nightwish ne razumem?
    Tražili ste Beoviziju i smetalo je svima što godinama ne pevamo na svom jeziku i što nema javnog konkursa rts-a nego oni sami biraju,evo vam javni konkurs i beovizija i sad ni ovo ne valjda.
    Shvatite mi od ovoga bolje i kvalitetnije u ovom trenutku nemamo,ovo je najbolje što Srbija ima,jedino što je “kao” naše je ta neka etno muzika i to je to,ovo drugo smo pokrali od Amera,Grka,Turaka…. muziku.

  • Sta je problem kod nas. Imamo puno zvezda , za koje je smak sveta ako ne pobede i budu npr drugi, treci…. Vidimo da mnogi poznati autori nisu poslali pesme. Ranije smo imali problem da kada se npr procuje da Joksimovic ili Grajic salju pesmu , drugi autori ne zele da posalju svoje kompoziciji, jer su ubedjeni da ce pobediti njihove pesme. Tek kada se to promeni na Beoviziji cemo imati dobre autore i poznate izvodjace, a kako to uspeti pitanje je sad za RTS.
    Meni je bolje cak i ovakva Beovizija nego neki interni konkursi.

  • Svako, ko smatra da ima neka pesma, koja ima šanse da bude predzadnja u jednom od polufinala, treba hitno da se leči.

    Ove pesme su dno dna. Kakve su onda tek pesme, koje su ispale, ako je ovo krem de la krem? I još neko ima obraza da govori o “lošim pesmama iz UK”?

    Ovo je poniženje za Srbiju, kao zemlju, poniženje, za Srbe, kao narod. Pesme su jako loše. Beosong iz 2013. godine je La Travijata za ovo.

  • To što smo tražili, to smo i dobili. Čuli smo pesme i nisu baš fantastične. RTS organizuje Beoviziju jer je bio na udaru kritika zbog loših rezultata na Evroviziji. RTS ponovo hoće da ima svoj način izbora i ne želi da narod odlučuje o tome.

  • Iskreno apsolutno postujem Vase misljenje, ali ja sam misljenja da ne treba biti ovoliko kritican na celokupnu situaciju oko Beovizije. Treba biti realan i reci da Beovizija kao festival na kome se bira predstavnik Srbije nije postojala 9 godina i da u skladu s tim brojni autori i pevaci su izgubili zainteresovanost za festival. Predhodnih godina predstavnik je bio interno izabran i pevalo se na engleskom, pa je mnogo ljudi i zaboravilo( potpuno opravdano) kako izgleda Beovizija. Sa druge strane mislim da ce trebati nekoliko godina u nizu da se organizuje Beovizija da bi se povratilo interesovanje svih. Takodje spomenuo bih i to da od ovih 17 pesama postoji nekoliko koje mogu da zabeleze dobar plasman na evroviziji, sto je sasvim dovoljno uzimajuci u obzir ponovo cinjenicu da se festival vraca nakon dosta godina. Uz veru da ce sledece godine biti kvalitetnije kompozicije.