AKTUELNO
Foto: Andres Puting (EBU)

Koliko se gde pratila Evrovizija u Kijevu? (1)

Jedna od važnijih stavki takmičenja za Pesmu Evrovizije je gledanost. Najveća gledanost u svakoj zemlji se beleži onog trenutka kada nastupi njihov predstavnik, pre svega u polufinalu, a onda i u finalu (ako ste plasira).

E sad, može da se desi da neki komercijalni emiter istovremeno ponudi sadržaj koji privuče više gledalaca. To sve zavisi od zemlje do zemlje, ali konkurentskim emisijama će se redakcija ovde manje baviti, a više samom gledanošću takmičenja za Pesmu Evrovizije.

Ipak, stvar je vrlo jasna – gledanost je srazmerna popularnosti izvođača u datoj zemlji i njegovom (ne)uspehu.

Ex-YU: Popularan izvođač = velika gledanost

Počinjemo od zemalja bivše Jugoslavije. Uzimajući u obzir koliko je Žak Houdek velika zvezda u Hrvatskoj, a samo takvi pevači privlače pažnju publike, očekivano je bilo da finale takmičenja za Pesmu Evrovizije privuče velik broj gledalaca. Žakov nastup u finalu je pratilo 666.498 gledalaca, odnosno 16,3% opšteg stanovništva. Može se reći da je on probudio veći interes za Evrovizijom u Hrvata, za razliku od naše Tijane Bogićević.

Kada smo već kod Tijane Bogićević i gledanosti takmičenja u Srbiji, među deset najgledanijih RTS-ovih emisija u toj sedmici je „na mišiće ušlo” i drugo polufinalno veče sa udelom u gledanosti od 8,5%, našavši na 9. mestu.

Nažalost, nije to baš neka značajna gledanost koja bi se mogla porediti sa zlatnim danima Evrovizije u Srbiji, kada su pevali pevači poput Marije Šerifović, Željka Joksimovića ili Jelene Tomašević.

Prvo polufinale i finale, očekivano, nisu ušli u deset najgledanijih sadržaja na nacionalnom javnom servisu Srbije.

Ni u Sloveniji ne cvetaju baš nešto ruže jer je slovenački javni servis RTV SLO objavio da je nastup njihovog predstavnika Omara Nabera u prvom polufinalu pratilo 202.000 gledalaca. Tokom te sedmice je 779.000 gledalaca pogledalo bar jedan minut neke od tri takmičarske večeri, a tome se može dodati i da je putem online streaminga na zvaničnom sajtu RTV SLO prenos pratilo 25.000 gledalaca.

Što se televizijskih gledalaca tiče, prvo polufinale je pratilo 8,2% stanovnika Slovenije, ali je zato finalno veče bilo gledanije, bez obzira na njihovo neučešće – 166.600 gledalaca (gledano u „šerovima” to je 8,8% gledalaca).

A okruženje?

Što se tiče ostalih balkanskih zemalja, u Grčkoj je finalno veče zabeležilo visoku gledanost od 5,5 miliona gledalaca, dok je u Rumuniji nastup Ilinke i Aleksa Floree u finalu pratilo 807.000 gledalaca. Sagledavajući gledanost finalne večeri u Rumuniji u celini, ceo program je pratilo oko 560.000 gledalaca, odnosno 11% opšteg stanovništva, postavši drugi najgledaniji TV sadržaj u toj zemlji tog dana. Najviše je bilo gledano međ’ urbanom, tj. gradskom populacijom.

Bugarska je u Kijevu ostvarila svoj najbolji rezultat u istoriji – 2. mesto, te je izvesno i da je mladog Kristijana Kostova na putu do uspeha pratio veliki broj gledalaca. Čak 650.000 gledalaca pratilo je Evrosong u toj zemlji, što čini 39,4% od svih onih koji su te večeri bili kraj TV ekrana. To predstavlja i najveću gledanost evrovizijskog muzičkog takmičenja u Bugarskoj od 2003, od kada se kod naših suseda gleda Evrosong.

U Mađarskoj je gledanost ovogodišnje kijevske finalne večeri blago porasla u odnosu na prošlogodišnje finale u Stokholmu. Program je pratilo 27,3% gledalaca, što je mali pomak u odnosu na prošlu godinu, kada je šer iznosio 21,2% gledalaca. Najveća gledanost u poslednje četiri godine je bila ona iz 2013, kada je takmičenje pratilo 32,6% gledalaca.

Poljska evrovizijska renesansa

Po gledanosti u Poljskoj se vidi da se interes gledalaca iz godine u godinu povećava, pa su sve tri večeri zabeležile visoku gledanost koja se kretala između 1.300.000 i 1.700.000 gledalaca. Nastup njihove predstavnice Kasje Moš je propratilo 3,1 milion gledalaca, a finalno veče s procentom od 24,9% je bio najgledaniji TV program te večeri u Poljskoj.

Češka je zabeležila najnižu gledanost otkako se 2015. vratila na takmičenje. Martinu Bartu nije uspeo da podrži dovoljan broj ljudi jer je prvo polufinale pratilo 145.000 gledalaca, a nakon što je ona ispala u polufinalu, gledanost finalne večeri je opala za manje od 200.000 gledalaca.

Od zemlje koja je s legendarnom Končitom bila na vrhu, u Austriji je vrlo brzo opalo interesovanje. Koliko je i Nejtan Trent bio nezanimljiv široj publici, govori podatak da je njegov nastup propratilo 896.000 gledalaca.

U 2. delu: Skandinavija, Velika petorka i dr.

Pogledajte i:

Pravila „Melodifestivalena” ostaju ista. Bugarski predstavnici prigrabili nagrade

Da li vredi počinjati uvod činjenicom da se leti najmanje razmišlja o Evroviziji? I sami …