AKTUELNO

Evrovizijski potencijali | Emina Jahović

Novopazarska lepotica Emina Jahović Sandal se na muzičkoj sceni pojavila 2002. godine, kada je izdala prvi album sa hitovima Osmi dan i Tačka, a potom je izbacila još četiri albuma koji su joj doneli epitet „balkanske zvezde”. Bila je i jedan od sudija u regionalnom X-Factoru i u turskoj verziji šoua The Rising Star, ali, Evrovizija je nešto što joj fali kao kruna jednog dela karijere.

„Srpska Penelope Kruz”

Rođena je 15. januara, 1982. godine u Novom Pazaru. Prvo se upustila u sportske vode – igrala je košarku od malih nogu. Potom se posvetila svojoj umetničkoj strani i posle izvođenja pesme Kaži zašto me ostavi je još kao devojčica odlučila da se bavi pevanjem.

Razvijala je svoj dar za umetnost kroz vajarstvo i folklor takođe. Njen muzički opus odiše onim svetskim pop žanrom, sa velikim akcentom stavljenim na njen baršunasti, tanani mecosopran. Udata je za tursku pop zvezdu Mustafu Sandala i sa njim ima dva sina. Poznata je širom balkanskog regiona, uključujući i Tursku.

Evrovizijski „staž”

Upravo na nacionalnim izborima za „Evrosong” je Emina imala prvo javno pojavljivanje, učestvovavši na bosanskom festivalu BH Eurosong 2002. godine sa kompozicijom U la la koju je radio stari bosanski „evrovizijski vuk” Dino Merlin. Učešće je završila na visokom 5. mestu, što je označio početak njene uspešne karijere. Bila je najavljena i kao jedan od učesnika Beovizije 2007. godine, ali je na kraju izostala sa konačne liste učesnika.

Zato je šansu da predstavlja Srbiju dobila 2010, kada je bila jedan od troje izvođača koji su u šou-programu 3 pa 1 za Oslo pevali pripremljene pesme izabranog kompozitora Gorana Bregovića. Učešće na izboru je završila kao drugoplasirana, ali je pesma Ti kvariigro postala jedan od njenih najvećih hitova. To je bio i njen poslednji pokušaj u domašaju prestižne kontinentalne scene kao izvođača. U ovom cilju je uspela jedino 2014. kada je bila „iza scene”. Tada je crnogorskom predstavniku Sergeju Ćetkoviću pomogla u pisanju teksta njegove evrovizijske pesme Moj svijet.

  • U, la, la 
  • Ti kvariigro 
 

Šta bi bilo, kad bi bilo?

Njene prednosti u kategoriji „evrovizijskih potencijala” su lepota, atraktivan izgled i smisao za pravljenje dobrog šoua na sceni. Mana je što nema baš neke spektakularne vokalne mogućnosti koje bi je lagano izdvojile od konkurencije. Uživam u takvim nenametljivim i senzualnim glasovima, ali u zadnje vreme dominiraju izvođači sa „gabaritnim” vokalnim sposobnostima, pa mislim da bi se u toj konkurenciji, nebitno da li balada ili brza pesma, malo pogubila kod žirija, zato što se kod njih više kotiraju izvođači sa stabilnim „live” izvođenjem.

Žiri glasa samo jednom, bez prepravljanja, dok publika ima pravo da glasa neograničen broj puta, pa bi je ti neograničeni „televoting” glasovi doveli sveukupno do „top 10” plasmana. Što se scenskog nastupa tiče, poznato je koliko Emina ulaže u dobar scenski performans i dobru pesmu, pa bi je RTS lako pustio da odabere koreografa, stilistu i muzičkog producenta koji bi sve to radio, jer je toliko moćna da može sve sama da obezbedi. Oko dobrog dela pesama se ona pobrinula, pa ne bi bio problem da se ne pobrine i oko one „najbitnije”.

Da rezimiram – imala bi dobar performans i sve bi sama uložila u ovaj projekat, lako bi nabavila dobru pesmu, a po pitanju „top 10” plasmana bi je najviše izvukla publika.

  • Metamorfoza 
  • Tačka 
 
 

Pogledajte i:

Evrovizijski potencijali | Jelena Karleuša

Oooo, da. Pa niste očekivali valjda da ova rubrika prođe bez „dive”? No, mi se …