Evrovizijski potencijali

Evrovizijski potencijali | SevdahBABY

[dropcap]U[/dropcap] susret novoj evrovizijskoj sezoni predstavljamo vam evrovizijski potencijal Srbije, izvođače koji po mišljenju naše redakcije imaju izvesne kvalitete zbog kojih bi bilo poželjno videti ih na velikoj evrovizijskoj sceni. Jedan od njih je i Milan Stanković (ovo nije plavokosi momak koji je u Oslu 2010. pevao Ovo je Balkan), široj publici poznat po svom umetničkom pseudonimu „SevdahBABY”.

Ko je ovo uopšte?

Milan je disk-džokej, producent i muzičar prepoznatljiv po brzim i energičnim kompozicijama u elektropop maniru, a neretko su njegove pesme obrade tradicionalnih i poznatih numera, pri čemu su te numere dobile sasvim novo i originalno ruho. Takav je slučaj sa hitovima poput Kokete ili pesme Tri poljupca.

Muzički je aktivan od 2004. godine, a nastupa i pod imenom „Brutt Van Dall”. U svojoj karijeri je zabeležio i nastupe na festivalu Exit. Već neko vreme sarađuje sa mladom pevačicom Đurđinom Radić „Djixx”, čiji vokal je postao zaštitni znak velikog broja njihovih hitova poput Izvini, dušo, izvini, Uvek mogu bolje, Ti mi se tako sviđaš, Prava ljubav i drugih.

Evrovizijski „staž”

Na poslednjoj održanoj Beoviziji 2009, na kojoj su pobedu odneli Marko Kon i Milan Nikolić sa pesmom Cipela, čime su obezbedili nastup na velikoj evrovizijskoj sceni u Moskvi, učestvovao je i „SevdahBABY” u saradnji sa Mikijem Elementom. Kompozicija Previše reči s kojom su se predstavili na ovom izbornom festivalu završila je na 12. mestu u polufinalnoj večeri. Na pomenutom takmičenju, koje je obilovalo različitim pesmama, ali uglavnom u uobičajenom pop maniru, ova pomalo avangardna pesma nije nažalost uspela da se nametne ni žiriju ni publici.

Šta bi bilo, kad bi bilo?

Što se potencijalnog nastupa „SevdahBABY” na Pesmi Evrovizije tiče, mogli bismo očekivati modernu elektro-pop kompoziciju, nešto što bi imalo potencijala da postane pravi klupski hit sa minimalističkim i repetativnim tekstom, što nije mana pesama ovog izvođača već prednost, budući da bi je slušaoci brzo i veoma dobro upamtili. Za razliku od prethodnog pokušaja odlaska na Pesmu Evrovizije, ovaj muzičar bi imao mnogo veći uspeh, s obzirom na trenutnu popularnost elektro-pop muzike, ali i veliku uspešnost pesama bržeg ritma na prethodnim izdanjima Pesme Evrovizije.

Takođe, sigurno je i da bi potencijalna evrovizijska pesma sastava „SevdahBABY” bila veoma zahvalna za moderan, alternativan i originalan nastup, što bi takođe bila i prilika da se Srbija predstavi evropskoj publici nečim drugačijim u odnosu na dosadašnje pesme koje su se odlikovale baladičnim tonom i folklornim uticajem ili pak evrodens zvukom koji opet neretko koketira sa folklornim motivima. S obzirom da su naše prethodne evrovizijske pesme pevane na engleskom jeziku, bilo bi lepo da naša naredna evrovizijska pesma bude potencijalni klupski hit, ali na srpskom jeziku.

Ono što bi takođe bio veliki plus jeste i vokal mlade „Djixx”, koji bi dodatno oplemenio tu potencijalnu pesmu svojom specifičnom notom. Naravno, neuspeh je uvek moguć, ali to bi se desilo jedino usled učešća većeg broja pesama sličnog ritma. Ono što je svakako verovatnije jeste novo finale za Srbiju i konačno jedna pesma koja bi zbog svoje žanrovske prirode mogla da postane i veliki evropski hit.

[tabs type=”horizontal”] [tabs_head] [tab_title] Najbolja pesma [/tab_title] [tab_title] Ljubi me brzo, žurim [/tab_title] [/tabs_head] [tab]  [/tab] [tab]  [/tab] [/tabs]
Oznake

25 komentara

Ovde napišite svoj komentar
  • Ma otkud ti to da ja želim nekome nešto da utuvim u glavu? Smeta mi i smetaće mi to što svi tvoji istomišljenici hoće Ane Nikolić, Nataše Bekvalac i ostale pevaljke. Zašto? Zato što mi to možemo bolje, slabo pevaju, ali nije da ne mogu dobru pesmu da ubodu. Zašto ne Sanja Vučić? Zašto ne anonimusi? Sanjina „greška” je bila pesma. Slaba kompozicija u velikoj konkurenciji i tematika koja joj je potpuno strana, što je i sama rekla. Hteo ti to ili ne, i Boka Stamenov je polu-anonimna otišla na Evroviziju, ali sa dobrim kompozitorom iza sebe, afirmisanim i uspešnim. Zašto „polu-anonimna”? Zato što je samo određeni broj ljudi pratio dok se takmičila u „Ja imam talenat”.
    Nemoj da te brine to kako ja započinjem svoja izlaganja, jer ja svačije mišljenje uvažavam. To nikada nije isključeno i nema potrebe da misliš da je tvoje mišljenje manje vredno. Hteo sam samo da se suprotstavim tvojim argumentima mojim. To je to.

  • A ne mogu a da ne primetim, iako sam se potrudio, da ignorišem, da je polazna tačka “Šta god ti rekao, ostajem pri svome, naravno”, ne baš pametna pozicija, kada se upustiš u konstruktivnu raspravu. Mada mi je nejasno, zašto si se baš na mene okomio, kada se nikome nije dopao izbor.

    Pametna osoba, je u stanju da prihvati tuđe mišljenje, da ga uvaži, a bome i da promeni svoje. Samo … to ne može.

    Meni se Anine nove pesme dopadaju i moje je pravo da napišem, da mislim da je ona i dalje dobar izbor. Šta ti tu tačno smeta? Ne sviđaju ti se nove pesme? Tvoj problem.

    Šta ti je cilj? Da me prisliliš, da delim tvoj stav? Ili ti je prosto krivo, što mi se ne dopada vaš izbor ( kao ni svim ostalim čitaocima, koji su komentarisali)? A kada sam do sada milion puta baš tvoje tekstove pohvalio, nisi se žalio? S obzirom na to, da si fakultetski obrazovan, ponašaš se degutantno.

    Ja ipak mislim, da su moji favoriti, imaju ime i prezime, jer to zaslužuju. Niko tu nije “izvikan”. Je li Aca Kovač takođe “izvikana”? Nju ste vi naveli. Je li “poznata” ili čak i “popularna”, šefe? Ti daješ stručni sud i jedini si u pravu i samo je tvoje mišljenje i tvoj ukus merodavan. Mi ostali smo svi nestručni i glupi. Prosveti nas i širi nam vidike.

    ESC nije newcomer festival ili neki casting, za anonimuse, već festival za sve izvođače. Poznate, popularne i anonimne, neafirmisane. Uredu, ako ti misliš da je najbolje da svake godine idu anonimusi, sa neki novim melodijama, ali brate – zašto te toliko zamara moj stav, da ide neko, koga narod “voli” i “sluša”?!

    Išli su anonimusi i zaradili 18. mesto – svaka im čast.

    I sa tvojom upornom tvrdnjom, kako su Marija i Bojana bile nepoznate javnosti, si se sam diskvalifikovao za svaku dalju raspravu. I jedna i druga su bile veoma medijski eksponirane.

  • A ko glasa? Stranci i ti ljudi, koje nazivaš gastarbajterima (iako oni više ne postoje – već odavno ne dolaze strani radnici na poziv) ili vi tamo dole, u Srbiji? Ja mislim pre stranci i srbi u dijaspori. Zato ne bi bilo na odmet, da pesma bude dopadljiva njima. Zašto šveđani odavno imaju strance u žiriju?

    O popularnosti sam se već izjasnio. To uopšte nije bila poenta priče i o tome smo već sto puta razglabali. Jeste i nije merodavno. Nema pravila. Mogu ti navesti primer, gde je bilo od koristi, a ima i primera, gde su popularni izvođači izašli kratih rukava.

    Poenta je bila ta, da pesma za promenu, može biti komercijalna. Ni manje, ni više nisam želeo reći.

    Hajde da vidimo, koga još imate na listi ;).

  • To je tvoj stav i ja ga poštujem i uvažavam. Ali moraš prihvatiti i tuđe mišljenje.

  • Šta god ti rekao, ostajem pri svome, naravno. Ne mislim da bi Nikolićeva dobro prošla sa hip-hop orijentalnom kompozicijom (koje u poslednje vreme fura), mislim da su Marija i Bojana BILE NEPOZNATE velikoj većini srpskog naroda pre izbora za Evrosong (Marija manje-više, Bojana pogotovo) i mislim da ne treba slati izvikane izvođače koje svi „vole”, „slušaju” ili šta god. Treba stvoriti nešto novo, nekog novog i tako se predstaviti Evropi. Tačka.

  • Objavljena su dva od 12 predviđenih tekstova, a vi raspredate kao da je ovo konačna lista. Naši kriterijumi su bili jasni i napisani u uvodnom tekstu. Ko je bio površan pa nije pročitao, može ovako da zaključuje.
    Takođe, šta koga briga koga gastarbejteri i stranci slušaju? Zar je ikome na Islandu bitno koliko je predstavnik (recimo) Gruzije popularan ili ne? To nije merodavno.
    I vi svi kompletno zaboravljate na sistem glasanja u kojem jednako odlučuje i žiri i publika i da biste računali na uspeh, morate da se približno jednako dopadnete i jednima i drugima.
    Opustite se, smanjite strasti.

  • @disqus_IGoGKd0uwu:disqus

    Hvalio sam vas u više navrata. Tada se niste bunili. Sada jednom napišam,
    da mi se nešto ne dopada u potpunosti i odmah krene rasprava i argument, “Nemoj nas ni
    čitati” i teranje sa sajta. Ovo se graniči sa lovom na veštice ;).

    Kao što vidiš – da ponovim – nisam ja jedini, koji je nezadovoljan
    izborom. Svi su. Pročitaj ostale komentare. samo su oni bili kraći ;). Mada
    ja nisam ni rekao da SevdahBABY nije dobar, već sam samo naveo pet
    pevačica, koje ja volim i izveo vic, na Duškin račun. Šta sad’?

    A još se slažeš, da su pesme Ane Nikolić bile dobre i da smo imali sjajne prilike. Čemu onda ljutnja? … mada ja mislim, da bi Ana i dan danas bila ona prava … meni je novi album super. Ali hajde, neka ti bude ;).

    Komentar, za one, “koji prate ESC od devedesetih”, ti je bio dobar ;). Šta jes’, jes’ ;))).

    Nisam nigde napisao, da Mc Yankoo i Milica Todorović treba da
    idu na ESC, već sam napisao, da to stranci slušaju i vole. Inače … Ukrajina i Moldavija su već slale pesme tog tipa i dobro su prošle.

    Naveo sam koga bih ja lično vole da vidim na ESCu. Ni jedna nije u folk fazonu.

    MarkoV, ne budi neozbiljan ;). Bojana i Marija su bile poznate, a Marija već i afirmisana. Imala je snimljene albume, reklamu na Pinku, koji je tada bio najgledanija televizija, pobede na festivalima, koji su tada bili in i gledani. Bio si mali, pa se ne sećaš ;). A za Bojanu se takođe već “čulo”. Sada … ko koga “voli” ili “ne voli”, to je druga stvar. Meni lično se Marija zadnjih godina zgadila.

    Naveo sam ti primer, sa Anom Nikolić, koja je takođe kao anonimus prošla zapaženo, svoje vreme. Isto važi za Natašu Bekvalac, koja je kao nepoznata otišla na budvanski festival, koji je tada, u Jugoslaviji, bio veoma popularan i gledan i svejedno prošla dobro, iako još nije bila “panonska barbika”, “šećerlema” itd. ;). I Goca Tržan je počela kao anonimus u grupi Tap011 i postala poznata. Čak i kada je napustila gupu i kada su svi govorili, kako je to njen kraj, je sve demantovala i postala tek prava zvezda.

    Zašto je zadnja Željkova pesma lošije prošla i zašto svaka prolazi lošije? Zato što ide svaki put sa istom pesmom u novom remiksu. I zato što je Knez ostario, nije više atraktivan i zato što “Montenegro” nije isto što i “Serbia and Montenegro”. To su i oni sami morali shvatiti ;). Nije dovoljno da neko obuje opanke, duva u svinjsku bešiku i na plejbeku idu frule, trube i violine. Treba tu malo više inovacije. To smo prevazišli. Slažem se ;).

    Polemika, da li je bolje poslati zvezdu ili newcomera je stara, koliko i muzička takmičenja. Ima milion dobrih primera za jednu tvrdnju, i isto toliko za suprotan stav. Mans je bio zvezdetina, kada je pobedio. Da Patricia Kaas nije bila zvezda, bila bi zadnja. Publika je samo glasala, jer je bila poznata i popularna. Žiri ju je iskulirao skroz na skroz.

    Kao prvu ste naveli Acu Kovač, koja je u više navrata pljuvala ESC. U emisiji “Dvougao”, gde je gostovala sa Bibi Dol, je rekla “Eurosong je ruglo onoga, što je nekada bio, samim tim …”. Kasnije je išla na naš predizbor i polizala sve, što je napljuvala. Ona treba da nas predstavlja? Ne. Nikada.

    RTS, i kada izabere nekog alternativnog izvođača, promeni mnogo štošta, pa na kraju to više to nije to. Nina i Sanja nisu ličile na sebe, kada su otišle na ESC.

    Volim ja i alternativu. Zašto niste naveli Irish Stew of Singidunum? Bojan dobro svira vrulu ;).

  • Ne, bila je samo afirmisana. Po pedeseti put – „popularnost” i „afirmisanost” su sasvim drugi pojmovi.

  • Pročitao sam ga savršeno dobro. Niko nije rekao da si napisao da su „popularne” i „afirmisane”, već si samo takve i naveo. Evrovizija odavno ne ceni te vrste izbora, već vrednuje nešto sasvim drugo.
    I ko kaže da je ovaj tip muzike „njihov”? Otkad je elektropop ograničen samo na zapadni deo Evrope? Zašto se u svakoj našoj evrovizijskoj pesmi moraju čuti frule, trube i ostali rekviziti?
    Nazovi nas kako hoćeš, ali ovde postoje ljudi koji bi hteli evrovizijskog izvođača i pesmu odvojenu od cele ove priče. Ja lično bih voleo da sledeće godine ode kompozicija avangardnog tipa – pola moderno, pola etno. Kao npr. Iveta Mukučjan ove godine.
    Marija i Bojana su pre Evrovizije bile anonimusi. Dakle, tu nema dalje rasprave. Nemojte da me ubeđujete da su bile poznate kao Lepa Brena, Ceca i slične njima. To što su one imale, e to je popularnost, a ne pobede na festivalima i talent programima. To se samo zove „afirmisanost”. Još jednom, velika je razlika između „popularnosti” i „afirmisanosti”.
    Da se primetiti da Evroviziju pratiš duže nego ja, jer samo ljudi koji prate ovaj šou npr. od ’90ih tvrde da trube i „Ti moje zlato” mogu da prođu dobro na ovom takmičenju. Možda bi došlo do finala, ali šta onda?
    Ana Nikolić, o kojoj već toliko polemišemo, ne može više da ima pesme tipa „Januar” ili „Romale, romali”. Slažem se da bi ove pesme fantastično prošle, ali žena je trenutno u sasvim drugom muzičkom fazonu i Evrovizija je više kao takva ne zanima.
    Pitaš me zašto su Željkove pesme dobro prolazile? Da, zato što imaju balkansku notu. A pitam te ja zašto poslednja Željkova pesma nije prošla tako dobro? (Knez sa „Adio”) Zašto svaka Željkova evrovizijska pesma prolazi sve gore i gore? Da se nije možda ta ista publika koja „voli balkanske balade” malo zasitila? Sve ima svoje granice.
    P.S. Ukoliko si baš toliko nezadovoljan ovom rubrikom i već znaš koga ćemo predstaviti sledećeg, slobodno napusti stranicu. Biće lakše i tebi i nama.

  • Neki ljudi misle da bi trebalo da idemo na Evroviziju, iako sa strašću hejtujem događaj i ne pratim već godinama. Ako publika kaže da hoće, onda idemo rado”

    Šta reći?

  • @Nikola

    Tek sada primetih tvoj odgovor.

    Žao mi je, ako se naši ukusi ne poklapaju. A ukoliko ti nije legao vic sa Duškom – izvini.

    Gde su završile Nina i Sanja? Sanji je RTS izmenio ceo identitet, pred takmičenje, da je nastupila, kao neki robot. Sve, što je u preview clipu bilo dobro, su u finalnom nastupu, izbacili.

    Zar treba opet da se narodu nametne neko rešenje, koje on mrzi i ne želi? Anyway …

  • Osim 2009. i 2010. nikada nije otišlo ono što bi vi zazvali “zvuk za gastarbajtere” (oni su, samo onako usput, u međuvremenu svi penzijonisani i otišli nazad u ex YU) na ESC. A tih godina ste birali vi u matici. Znači, bio je model, koji podržavaš.

  • Bila je i poznata i afirmisana.Pobjedila je 2004. na Budvanskom festivalu sa Bol do ludila i 2005. na Radijskom festivalom sa pjesmom U nedelju i to su joj uz Molitvu najveći hitovi.

  • @disqus_IGoGKd0uwu:disqus

    Bilo bi bolje, da pročitaš moj komentar do kraja i izvučeš sadržaj, nego da se odmah uhvatiš pisanja.

    Gde piše, da bi navedene gospođe dobro prošle, jer su “popularne” ili “afirmisane”? Te reči nigde nisam naveo.

    Ti argumentuješ, kao da sam napisao “Treba da ode neka poznata seks bomba, neka otpeva, šta god ‘oče i pobediće”.

    Ja sam njih naveo, jer ih ja volim … a kao što vidiš, ubedljiva većina deli moje mišljenje. Zašto je Ana Nikolić dobro prošla na Beoviziji 2003., iako je niko nije znao? Zato što je dobra – u svakom pogledu. Dobro peva, dobro izgleda, seksi je, ima X faktor, pesme su joj sve odlične.

    Zašto su strani ESC sajtovi žalili, što “Romale, romali”, nije otišao u Atinu? Zato što je pesma mrak i što je Ana kompletna ličnost. Na zapadu bi se uvijali i pevali, da je to otišo na takmičenje … pa makar i ne znali izgovoriti naše “R”.

    Zašto stranci u inostranstvu idu u naše diskoteke, uvijaju se i pevaju “Tepi moe clatooo!!!”? Zato što im je to dobro. To oni nemaju, to im je egzotično i opojno.

    Ti ćeš ponuditi nekome sa zapada njihovu muziku i reći, da ti to umeš bolje, od njih? Ma kako da ne.

    Zašto su Željkove pesme dobro prošle? Zato što su naše. Imaju baslkanski šmek.

    Pratim ovo takmičenje duže, nego što ti verovatno imaš godina i vrlo dobro znam šta dobro prolazi. Zašto stranci slušaju našu muziku? Onu, koju i svako normalan kod nas sluša … a ne onu nazovi intelektualu? Zato što je to nešto naše, što volimo, što je dobro i kvalitetno. A ona nazovi intelektuala je trećerazredna kopija pop muzike sa zapada. Da je ta muzika toliko dobra, oni bi i kod nas bili barem “poznati”, a oni to nisu, a kamo li da su, kao što ti kažeš, “popularni” ili “afirmisani”.

    Sada ćete, kao već često do sada, navesti još desetak takvih grupa i izvođača, koje većina uopšte ne zna (ni u rođenim porodicama), i koji su neuspešni čak i kod onih, koji ih znaju?

    Bojana je inače itekako bila poznata, jer je učestvovala na “Ja imam talenat”, a to se prati širom sveta, na svim jezicima, preko YouTube. Svako ko voli taj format, gleda i strane verzije, jer je nebitno razumeti jezik.

    Bez uvrede MarkoV … nije merodavno, što se ti ne sećaš Mašinih festivala i albuma. Ona je i pre ESCa bila velika zvezda i važila je za favorita … na Beovizioji i ESCu.

    Zašto su ruske babe dobro prošle? Zato je Lordi dobro prošao? Zašto je poljski musketar prošle godine dobro prošao?

    Sanja je bila surova alterantiva, pesma je delo kraljice alternative, Ivana Peters … dobro kopija pesama Shirley Bassey. Gde smo završili? Na 18. mestu. Meni je taj paket bio čak i prihvatljiv, s obzirom, da su nam pretile Frajle, da će pevati.

  • To što je imala albume i pobede i dalje ne znači da je bila poznata. Reč „poznat” i reč „afirmisan” su dva različita pojma. Nit’ se sećam njenih pobeda na tim „jakim” festivalima pre Evrovizije, nit’ se sećam tih silnih albuma. Sećam se samo 2, 3 njene pesme koje su kao zaživele i postale popularne.

  • Marija je prije pobjede na ESC imala 2 albuma i pobjedila na 2 jaka festivala u to vrijeme.Mada se slažem da popularnost ne znači,ali mislim radi zainteresovanosti kod nas treba izabrati nekog poznatijeg.Zadnje 3 godine Srbija šalje mepoznate ili manje poznate pjevače.

  • Zašto si ubeđen da bi Ana Nikolić ili čak Nataša Bekvalac dobro prošle na Evroviziji? Bojanu Stamenov niko nije znao, pa je završila na 10. mestu. Ni Marija Šerifović one godine nije bilo bog zna kako poznata, pa je pobedila. Ovo je klasičan komentar nekog ko nema pojma šta prolazi na ovom takmičenju. Ne prolazi popularnost i izvikanost, već pesma, nastup i izvođenje. Klasična priča.

  • Zauvek ću biti pobornik konkursa i takmičenja koja treba da daju evrovizijskog predstavnika.
    U ime svih nas koji vapimo za time da se Srbija (godinama već na stranputici) predstavi u modernijem svetlu (ili makar ne zvukom za gastarbajtere), mislim da bi trebalo podržati i forsirati autore da se prijavljuju na izborni konkurs. Neka vrsta polupozivnog takmičenja, pa da stvarno dobijemo priliku da biramo između različitih, ali dobrih i autentičnih muzičkih razmišljanja.

    Takozvana wild-card za kvalifikacije za Evroviziju -da, a niko ne zaslužuje automatsko pravo učešća na Evroviziji. Jer, kada se radi pod prisilom, obično bude ćorak.

  • Nisu oni loši, ali se plašim, da će se ova reportaža vrteti isključivo oko nekih ultra alternativnih izvođača (intelektuala, bre), za koje ni u njihovim porodicama ne znaju, da oni kao, nešto tamo, pevaju … a kamo li da nacija zna i voli njihov rad.

    … dok oni izvođači, koje narod voli i želi da vidi na ESCU, kao što su na primer Ana Nikolić (Fri-gi-dna! Fri-gi-dna!), Nataša Bekvalac, Emina Jahović, Goca Tržan i naravno Karla (JK) … neće se ni spomenuti. … plašim se već, da ne budu opet reklamirane, one Frajle ili ne daj Bože, Jelena Tomašević … onda bolje neka ide njen muž, Ivan Bosiljčić, da nas predstavlja ;).

    Samo da znate, da stranci itekako slušaju našu muziku. I to ono, “Tebi moje zlaaatooooo!”. Ne zanima njih, neka trećerazredna kopija, njihove muzike, već balkanski original. I to onaj, “frigidni” … samo u pesmi, da se razumemo ;). Treba da se napravi kampanji “Ana za ESC!”. Da više ne šalju neke bezlične likove, već pravu zvezdu, koja ima personality.

    Neka kidnapuju Dušku i puste je tek, kada RTS potpiše, da će Ana Nikolić pevati za Srbiju ;).

  • Pa, ja nisam bas siguran.
    Elektro-pop je, hmm, pa davno je prestala da se obraca paznja na taj zanr. Ne znam da li ste primetili kada su Lejdi Gaga i Kajli Minog poslednji put imale hit.
    Da rascistimo jedno je EDM, a jedno elektro-pop.
    Mislim iskreno damn SevdahBaby nisu dovoljno kvalitetno razvili svoj plan, i za sada su mnogo sarali. Ubedjen sam da bi na Evroviziji izgoreli od zelje da urade nesto.
    Nema sumnje da njih ne bismo gledali u finalu.
    I nisu dobar izbor.
    Moram reci, ocekivao sam bolje izbore, od ovih sada.