AKTUELNO

Optimizam i entuzijazam na novom albumu Dauve Boba

Nakon dva veoma uspešna albuma, dvadesetrogodišnji holandski umetnik vraća se na scenu trećim studijskim izdanjem. Ovogodišnji predstavnik „Zemlje lala” na „Pesmi Evrovizije”, koji je na najpopularnijem evropskom muzičkom događaju svoju zemlju plasirao na 11. mesto, nekoliko dana nakon svog polufinalnog nastupa objavio je treći studijski album za čijeg se izdavača potpisuje Universal Music Group.

Prethodna dva albuma su se odlično dobro kotirala na holandskim listama. Debitant „Born in a storm” stigao je do 7. mesta holandske liste albuma. Prošle godine je promenio izdavaćku kuću i potpisao ugovor sa Universal Music Group i za njih izdaje album „Pass it on”, koji se smestio na vrh liste albuma u Holandiji.

Za istu izdavačku kuću šestog maja je objavio i „Fool bar” koji je za sada stigao do 2. mesta liste albuma u njegovoj zemlji, ali koji je i prvi album ovog umetnika koji je debitovao na belgijskoj listi albuma.

Produkciju i tekstove svih pesama potpisuju isti autori koji su radili na pesmi za „Evrosong”, a ceo album sniman je prošle godine.

Album počinje ovogodišnjim predstavnikom Holandije na Evroviziji, pesmom Slow down (Uspori). Pesma koja odiše entuzijazmom, i koja nas tera da razmišljamo dokle ćemo stići ako sve radimo u žurbi i ishitreno. Na „Evrosongu” pokupio je simpatije i žirija i publike, i u velikom finalu se plasirao na 11. mesto. Ovo je za sada jedini singl objavljen sa albuma.

Nakon otvaranja albuma na evrovizijski način, priča se nastavlja pesmom How lucky we are (Koliko smo srećni), u kojoj mlađani Dauve preispituje svoju sreću. Produkcijski ne beži od pesme koja otvara album, dok u liričkom smislu i dalje navodi da se razmišlja optimistički, a život slušaoca unosi entuzijazma, koji vas drži do kraja albuma. U strofi koja kaže Živimo dugo dugo vremena / I osećamo da je život kratak / Imamo sve što nam treba / A opet želimo još razmišljamo šta je ono što nam je u životu stvarno potrebno, pa se prepuštamo mlađanom holandskom entuzijasti da nas vodi dalje.

Priču nastavlja History (Istorija), tiha i puna emocija, koja bi lagano mogla postati novi radijski hit takva kakva jeste. Emocija koju donosi glas Dauve Boba nateraće vas da mu poverujete. Ovo bi možda moglo da se izdvoji kao najbolja pesma na albumu, ali kod ovakvih ploča, gde su sve pesme sami biseri, to je jako teško reći. Produkcija, ponovo ne ide daleko od manira prethodne dve pesme, samo što je sporija i melodija je negde na vrhuncu melanholije. Opet, pored sve te tuge u melodiji, lirička optimistika još uvek opstaje u pesmi, i to je ono što Dauve nikada ne gubi, a što ovu pesmu izdvaja kao dragulja samog albuma.

Melodija se menja u pesmi Settle down (Skrasiti se). Ovu pesmu, kada bi pustili nekome ko je šezdesetih godina prošlog veka imao Dauveove godine, lagano bi mogao da pomisli da je ovo nešto što su Kinks izbacili u vreme svog zlatnog perioda tih godina. Tekst koji nam poručuje da se skrasimo, daleko ozbiljnije nego što je Gven Stefani u povratku u svoj matični bend pre nekoliko godina.

Peta traka na albumu je It ain’t easy (Nije lako) – seksi melodije, motivacionog tipa. Ono što nam Bob ovde peva je, da kada god se osetimo bezizlazno, samo treba da se setimo da postoji neko ko brine o nama. Još jedna pesma. U ovoj pesmi optimistična poruka je najupečatljivija i ovde vidimo mladog umetnika brižnog prema setu oko sebe.

Zatim ide jedan od ličnih favorita s albuma. Pesma Get real (Vrati se stvarnosti). Pesma u kojoj se Bob opraća svom partneru Polu. Jako istinita, s opipljivom emocijom. Produkcijski zvuči kao nešto što bi se moglo čuti u repertoaru Florens Velč i „njenih mašina”. Međutim, tekst je ostao prepoznatljiv za Dauvea. Još uvek se drži entuzijazma s početka albuma i njime ispisuje svoj zaštitni znak. Jedino što je ljubav u ovom tekstu jača nego na ostatku albuma.

Jakob’s song (Džejkobova pesma) nastavlja priču gde je prethodna zastala. Ovaj put se vraćamo tužnim melodijama, premda se produkcija samog albuma ne menja, i optimističnim tekstovima. Refren koji kaže Sada je previše ostalo za borbu / Ali ništa nije ostalo da se pokaže / Jedini za koga bih ubio / Ne treba me više pokazuje emotivnu stranu pevača koji se bori da sačuva svoj optimističan duh.

Sledi Cynic (Cinik), pesma tipična za britansko tržište. Sa tim što se jasno može prepoznati uticaj američkog kantrija. Sama pesma zvuči kao nešto što bi postao iznenadni hit Bilbobrdove liste singlova. Dauve Bob svojim stihovima pokušava da svim cinicima objasni da je njihov odnos prema svetu uzaludan, pa čak i kad uhvatimo da se tako osećamo, brzo promenimo stanje kad nam se na pamet vrate ovi stihovi mladog Holanđanina.

Vraćamo se vesilijim melodijama u pesmi A damn good time (Prokleto dobro vreme). Pesma je onakva kakav joj je i naziv. Vesela melodija, kao skinuta naslovna numera nekog vesterna, i skroz pozitivan tekst, nateraće vas da skakućete poput američkih kauboja. Nakon Cinika koji nas tera da razmišljamo, uz ovu pesmu želimo samo da uživamo dok zamišljamo da smo u nekom kaubojskom kafeu u sred Amerike.

Zatim, ljubavni talas pogađa nas u vidu pesme Take it off (Skini). Još uvek smo u vestern stilu, samo ne toliko drastično kao u prošloj numeri. Dauve koji traži svoju ljubav i koji nam govori kako se ponaša kada je zaljubljen. Oni koji vole romantične kauboje iz vestern filmova, obožavaće ovu pesmu.

A onda nas je pripremio da budemo zavedeni. Onako kako Nik Kejv zavodi u svojim pesmama, tako nam se mlađani dečko obratio u Black Jolene (Crna Žolin). U skladu sa svojim godinama obratio se određenoj Žolin, samo što se izvedbom Dauve Boba možemo obratiti bilo kojoj osobi. Kratak opis ovoga bilo bi seksi i mlado. Na takvog Dauvea nailazimo u ovoj pesmi. Uz tekst koji je tipičan za američku folk numeru.

U potpuno nove tonove ulazimo u Love on the rocks (Ljubav na steni), u kojoj upoznajemo potpuno novu boju albuma. Ovu pesmu bih opisao kao kada bi Tom Jork i Morisi imali bebu. Uz „Rediohed melodiju” ukombinovanu s Morisijevim stilom pevanja, došli smo do momenta kada nam Dauve saopštava da on nije samo običan hipster koji hoće da promeni svet.

Kao bonus traka, ovaj biser od albuma zatvara Wrote a song for you (Napisao sam pesmu za tebe). S tonom koji nas je pratio celi album, oprostili smo se od njega. Ova pesma dodata je kao bonus i ona zatvara ovu ploču kao trinaesta pesma.

U vremenu kada svi snimaju muziku za trenutak, mlađani umetnik iz Holandije stvorio je ploču o kojoj će se pričati. Daleko ozbiljnije od prethodna dva izdanja, na ovom albumu Dauve je sazreo. Zvuči kao nešto što su Britanci pevali u prošlom veku, a u isto vreme i kao hit koji je iznenada ispao sa Bilbord liste. Dauve Bob je ponosno predstavljao Holandiju na ovogodišnjoj „Pesmi Evrovizije”, objavio je album koji će ponosno isticati u svojoj karijeri. Mešavina ozbiljnih zvukova i tekstovi koji su do samog kraja prožeti optimizmom, stvorili su ploču na kojoj pevača vidimo kako preispituje svoju seksualnost, koji je u jednom trenutku zaljubljen, a u drugoj zavodljiv. Ali u svakoj pesmi se čuje entuzijazam koji je dao život ovom albumu. Takvog ćemo ga i pamtiti – optimistični album pun entuzijazma. Ali, mlad je Dauve s tek dvadeset i tri – od njega tek očekujemo nešto veliko.

LISTA PESAMA

  1. Slow down
  2. How lucky we are
  3. History
  4. Settle down
  5. It ain’t easy
  6. Get real
  7. Jakob’s song
  8. Cynic
  9. A damn good time
  10. Take it off
  11. Black Jolene
  12. Love on the rocks
  13. Wrote a song for you

Douwe Bob | Fool Bar
Datum izlaska: 6. maj (sniman 2015)
Žanr: pop/kantri/folk
Izdavač: Universal Music Group
Producenti: Matthijs van Duijvenbode / Kasper Frenkel (Mathajs van Dojvenbode / Kasper Frenkel)

Pogledajte i:

Šta se to desilo u Kijevu?

Kraj je kijevske Pesme Evrovizije, a mi smo odlučili malo da je i analiziramo. Kao …