AKTUELNO

Kako ja kažem: Lepa Brena – Usitnjene kritike

Verovatno ste čuli, možda i prisustvovali koncertima koje je velika zvezda bivše Jugoslavije održala u dve pune Beogradske arene. Voleli je ili ne, ona je jedna i jedina – kao i svi ostali, za poštovanje.

U redu, neću kao i ostali izveštači preneti ono što se događalo na koncertima jer verujem da se onaj koga je zanimalo podrobno obavestio putem raznih medija. Lepa Brena jeste napunila dve arene, jeste održala lekciju iz pevanja, jeste napravila spektakl za pamćenje, ali opet kažem nije jedina. Pitate se šta onda trabunjam? Šta to nije rečeno između redova svih tih silnih „kopiraj i prenesi” tekstova koji su se mogli naći na internetu?

Jedino one prave novine, a njih je tek nekoliko, potrudile su se da makar budu drugačije u svojim tekstovima, ako ništa drugo. Međutim, ono što je mene nateralo, uslovno rečeno, da pišem o njenom koncertu, tj. o njoj kao izvođaču, pevačici, umetniku, nazovite je kako god vam je volja, jeste članak u jednim nedeljnim novinama (koje uzgred veoma cenim i poštujem jer su nešto drugačije na našem štampanom nebu).

Članak između ostalog piše o gostovanju u Beogradu velike muzičke zvezde Šade. Da otkrijem odmah tajnu. Volim i ja Šade, i to veoma mnogo! Želeo sam da idem i na njen koncert, ali… Brena mi je bila pristupačnija, a ja čak nisam ni iz Beograda. Rečenica koja me je „ubola u oko” je ona u kojoj se kaže

Da nije koncerta Šade, u poplavi kiča od Ace Lukasa, Lepe Brene, Dina Merlina i festivala „90-te”, jesenja ponuda koncerata u Beogradskoj areni dosegnula bi samo dno. (???!!!)

Molim?! Dno?! Zašto? Kažu, Brena je svojom pojavom unela na estradu kič i šund. U redu. Ali, da li nju vole milioni? Da! I to je za poštovanje. Koncertima je obeležila 30 godina karijere! Da li je to za poštovanje? Rekao bih da je i tu potvrdan odgovor! Dala je publici sebe, pevala kao nikad u životu, skakala, trčala po sceni sa sve 51. godinom koliko ih je napunila tog prohladnog i tmurnog 20. oktobra. Ona je osoba koja je dva puta pokušala da na eks-ju nacionalnom izboru „Jugovizija” pobedi i bude predstavnik Jugoslavije na Pesmi Evrovizije. Pevala je obe svoje pesme sa tih festivala – Sitnije, Cile, sitnije Kornelija Kovača i Miki, Mićo. Dovela je na koncert krem eks- jugoslovenske pop estrade.

O raznim imenima pevali su: Danijel o Džuli (Evrosong 1983), o Ani je pevao Vlado Kalember, nekadašnji predstavnik Jugoslavije na Evrosongu 1984. u duetu sa Izoldom Barudžijom, a Alen Islamović, nekadašnji frontmen grupe „Bijelo Dugme” pevao je Ružicu. Gosti su bili i predstavnik Bosne i Hercegovine na Evrosongu 2006. Hari Mata Hari, kao i vicešampion iz Istanbula, predstavnik Srbije i Crne Gore, Željko Joksimović, sa sve harmonikom. „Beauty Queens”, Marijine „kraljice” iz Helsinkija, bile su zadužene za dobro raspoloženje u pauzi.

I sad se pitate opet, šta trabunjam o Evroviziji, kakve ovo veze ima sa tim? E pa ima. Koliko se sećam, svake godine dušebrižnici kritikuju taj isti Evrosong, nazivaju ga paradom kiča i šunda i nazovi pesmama, pa opet, evo, ta ista Pesma Evrovizije traje punih 56 godina. Vole je takođe milioni, milioni fanova putuju iz godine u godinu kako bi prisustvovali toj paradi kiča i koječega, kao što su i Breninim koncertima prisustvovali njeni fanovi iz cele Srbije, pa čak i iz inostranstva. I šta je tu čudno? Kako može nešto što je „loše” da traje toliko? Pesma Evrovizije 56, a Lepa Brena 30 godina. I brojimo dalje.

Nakon svega, uvek se nađe neko ko će za tako nešto da napiše da je kič, bezukusno, dno… Imam samo jednu poruku za takve. Da nam nije tog „dna” muzika bi odavno umrla ili najblaže rečeno, postala bi dosadna. A ako muzika postane dosadna, onda i život postaje takav. Duboko verujem da svako od nas beži od te dosade kao đavo od krsta. Zato, Lepa Breno, Evrovizijo, Dino Merline, pa i Šade – volimo vas! Priređujte nam koncerte i živite i radite još toliko kič/kvalitetnih godina jer ću samo tako i tada znati da mi život nije prošao u dosadi.

A kako znam da mi sada nije dosadan? Vrlo jednostavno. Do besvesti sam đuskao uz Danijelov evrovizijski hit Džuli, i to ni manje ni više nego na Breninom koncertu.

Pogledajte i:

Šta se to desilo u Kijevu?